مشکلات مربوط به سلامت هیلاری کاینتون که از مدتها قبل به عنوان یک مسئله جدی در انتخابات ریاست جمهوری سال میلادی جاری مطرح بود، اکنون ابعاد جدی تری به هود گرفته است. این امر منجر به گمانه زنی هایی در مورد کنار کشیدن وی از رقابت های انتخاباتی شده است.

اثرات بیماری کلینتون بر رقابت های انتخاباتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تابناک ، مشکلات مربوط به سلامت هیلاری کاینتون که از مدتها قبل به عنوان یک مسئله جدی در انتخابات ریاست جمهوری سال میلادی جاری مطرح بود، اکنون ابعاد جدی تری به هود گرفته است. وی روز گذشته و در جریان یک سخنرانی در سالگرد 11 سپتامبر، دچار ضعف جسمانی شد به گونه ای که وی را سریعا به پزشک مراجعه داده اند. این امر منجر به گمانه زنی هایی در مورد کنار کشیدن وی از رقابت های انتخاباتی شده است.
مشکلات مربوط به سلامت هیلاری کاینتون که از مدتها قبل به عنوان یک مسئله جدی در انتخابات ریاست جمهوری سال میلادی جاری مطرح بود، اکنون ابعاد جدی تری به هود گرفته است. وی روز گذشته و در جریان یک سخنرانی در سالگرد 11 سپتامبر، دچار ضعف جسمانی شد به گونه ای که وی را سریعا به پزشک مراجعه داده اند. این امر منجر به گمانه زنی هایی در مورد کنار کشیدن وی از رقابت های انتخاباتی شده است.

 نشریه اکسپرس در مطلبی عنوان کرده است که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنامه‌های رقابتی خود را به دستور پزشکان متوقف کرده و برنامه‌های تبلیغاتی خود را نیز تغییر داده است. کلینتون 69 ساله که روز گذشته در مراسم بزرگداشت حوادث 11 سپتامبر شرکت کرده بود به علت ضعف جسمی از حال رفته و به سرعت تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفت.

مسئله گویا به حدی جدی شده است که اکسپرس به نقل از مقامات آگاه مدعی شده است که حزب دموکرات آمریکا به سرعت برای در نظرگرفتن یک نامزد جایگزین برای کلینتون وارد عمل شده است. لیزا بارداک پزشک کلینتون در این باره تاکید کرد: خانم کلینتون سابقه سرفه به خاطر آلرژی داشته است. روز جمعه پس از بررسی‌های صورت گرفته درباره سرفه‌های طولانی مدت، مشخص شد که وی به ذات الریه مبتلا شده است. او با آنتی بیوتیک‌ها تحت درمان قرار گرفته و به وی توصیه شد تا استراحت کند و برنامه‌های انتخاباتی را لغو نماید.

اثرات وضعیت جسمانی کلینتون بر رقابت های انتخاباتی

ماجرای مشکلات جسمانی هیلاری کلینتون موضوع جدیدی نیست. پیش از این نیز و در هفته گذشته دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه وی در جریان کمپین های انتخاباتی خود اشاره کرده بود که هیلادی کلینتون به مشکلات جدی مبتلا است و نمیتواند سکان هدایت ایالات متحده را به دست بگیرد.

در واقع سابقه بیماری های خانم کلینتون صرف نظر از موضوع ذات الریه مربوط به مشکل جدی تر وجود یک لخته خونی در نزدیکی مغز وی است. وی در سال 2012 و در زمانی که به عنوان وزیر امور خارجه در دولت اوباما فعالیت میکرد، یکبار دچار سرگیجه شدید شد که در اثر آن به زمین خورده و به سر وی نیز آسیب رسیده بود. آسیبی که برای مدت چند ماه منجر به مشکلات بینایی برای وی شده بود و وی را مجبور به استفاده از یک عینک مخصوص کرده بود. بارداک همان زمان در نامه ای با اشاره به مشکلات کلینتون گفته بود که وی به شکل مرتب تحت مراقبت های پزشکی قرار میگیرد. 

کلینتون پیش از این ها نیز در سال 1998 و 2009 دچار مشکلات مشابه شده بود و همین موضوع منجر به آن شده که از مدتها قبل از رقابت های انتخاباتی سال 2016 رقبای حزب جمهوری خواه این مسائل را دست آویزی برای به چالش کشیدن صلاحیت وی کنند.

از جمله استارتژیست جمهوری خواه «کار روو» در سال 2014 با اشاره به مشکلات جسملانی کلینتون ذکر کرده بود که این مشکلات مسائلی اساسی را برای انتخابات سال 2016 پیش می آورد. 

همین مسائل باعث شد تا از همان زمان حزب دموکرات مانورهای تبلیغاتی حزب رقیب را در این خصوص مورد توجه قرار دهد و سخنگوی کلینتون در همان زمان اشاره کرد که حزب جمهوری خواه مسئله پزشکی کلینتون را تبدیل به یک مانور سیاسی برای خود کرده است. 

اما آنگونه که مشخص است اتفاق روز گذشته برای کلینتون بهانه خوبی به دست جمهوری خواهان داده است تا بر روی سناریوی کاره گیری کلینتون از انتخابات متمرکز شوند. در حالی که هیچ کدام از خبرگزاری های رسمی به موضوع کناره گیری کلینتون اشاره ای مستقیم نداشته اند، اما اکنون گمانه زنی در این مورد به شکل زیر پوستی در جریان است. مسئله ای که بیش از همه جناج رقیب دموکرات ها در انتخابات را تقویت میکند.

این همه در حالی است که مشکلات مربوط به وضعیت پزشکی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا مربوط به خانم کلینتون نیز نمیشود. تقریبا تمامی رقابای انتخاباتی امسال که یک به یک از گردونه حذف شده اند، مشکلات کهولت سن و پزشکی داشته اند از جمله برنی سندرز که سال گذشته تحت عمل جراحی نیز قرار گرفته بود.

بدون هیچ شکی وضعیت جسمانی هیلاری کلینتون تاثیر مستقیمی بر وضعیت انتخابات آمریکا دارد و کمترین هزینه آن این است که وی را از مانورهای تبلیغاتی خود آن هم در هفته های سنوشت ساز رقابت، محروم میکند. از سوی دیگر این مشکلات اکنون دستاویز بزرگی برای حزب رقیب است که تا همین جا نیز رقابت سختی را برای دموکرات ها رقم زده است.

اما بعید به نظر میرسد که همه این ها منجر به کناره گیری کلینتون از رقابت آن هم تنها چند هفته به انتخابات شود. مشکلات هیلاری کلینتون موضوع جدید نیست و در کنار مسئله کهولت سن قطعا با توجه به سابقه باید آن را جدی به حساب آورد. شاید جدی تر شدن این مشکلات چاره ای پیش پای حزب دموکرات برای جایگزین کردن کاندیدای جدید نگذارد، اما اگر این مشکلات جنبه جدی تری نداشته باشد و دلایل آن، همان مسائل مربوط به مشکلات پیشین وی باشد، کنارگیری وی امری بعید و نامحتمل است. 

شاید بتوان گفت که حاد شدن مشکلات کلینتون در این اواخر تنها قدرت مانور ترامپ و حزب جمهوری خواه را برای نشان دادن عدم صلاحیت کلینتون افزایش داده است. یعنی موضوعی که از مدتها قبل از انتخابات آمریکا در جریان بوده است و اکنون با اتفاقات پیش آمده رنگ و لعاب بیشتری به خود گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.