مقیمی گفت: وزارت کشور در برگزاری گردهمایی دانشگاه‌ها دخالت نمی‌کند.

وزارت کشور دخالت نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدحسین مقیمی قائم‌مقام و معاون سیاسی وزارت کشور در نشست نمایندگان وزیر علوم در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌ها، با اشاره به نقش مدیران در اداره کشور و نقش کارگزارن در نظام گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که مدیران فردای ما همین دانشجویان و دانشگاهیان امروز هستند که در آینده سکان دار امور اجرایی و قضایی کشور خواهند شد و ما نماینده‌های وزارتخانه‌هایی هستیم که نقش مهمی در تربیت این مدیران داریم.

وی با اشاره به نشاط سیاسی و اجتماعی جامعه گفت: تشکل‌های اسلامی و سیاسی در دانشگاه‌ها بانی نشاط سیاسی و اجتماعی جامعه هستند و نگاه دولت تدبیر وامید از ابتدای کار نگاه اعتدالی به مسائل سیاسی و اجتماعی بوده تا نشاط بر جامعه حاکم شود و توجه به اعتدال‌گرایی در کلیه امور منجر به این نشاط سیاسی می‌شود.

معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه افزود: نگاه امروز باید نگاهی منصفانه و اعتدالی باشد و اکنون زمانی است که افراد باید بتوانند بر حسب سلیقه فکری و سیاسی خود در تشکل‌ها حضور پیدا کنند، زیرا ویژگی دانشجو عدالتخواهی اوست و اولین قدم در راه عدالتخواهی این است که تبعیض‌ها را کنار بگذاریم، عادلانه برخورد کنیم و برای اجرای عدالت مهمترین قدم اجرای قانون است.

مقیمی با اشاره به وجود برخی مشکلات بر سر راه تشکل‌ها گفت: مشکلات وقتی نمود پیدا می‌کند که ما قانون را بر اساس سلیقه خودمان تفسیر کنیم،لذا بایستی در مسئولیتی که داریم عدالتخواه و قانون مدار باشیم ،با شفافیت کار کنیم و در برخورد با تشکل‌ها رفتار یکسان داشته باشیم، امکانات را بطور مساوی و منصفانه به تشکل‌ها بدهیم تا باعث ایجاد فضای رقابتی میان تشکل‌ها شویم.

وی با اشاره به وجود ضریب بالای امنیت در کشور گفت: امروزه وضعیت کشور از لحاظ امنیتی مثبت است. در سال گذشته کم‌ترین مشکلات دانشجویی را در دانشگاه‌ها داشتیم و نمونه آن سخنرانی‌ها و گردهمایی‌های قبل از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که از میان صدها سخنرانی تنها پنج سخنرانی در دانشگاه‌ها برگزار نشد و علت این امنیت، نگاه اعتدالی و اجرای قانون و مقررات از سوی دولت تدبیر و امید بوده که مشکلات را به حداقل رسانده است و وزارت کشور حداکثر همکاری را با دانشگاه‌ها دارد.

معاون سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: امنیت برگزاری گردهمایی‌های تشکل‌ها در داخل دانشگاه‌ها بر عهده خود دانشگاه است و تا زمانی که مشکل به خارج از دانشگاه کشیده نشود وزارت کشور دخالتی در امر برگزاری آن ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.