قدس آنلاین - یزد :نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در نشست مشترک با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر پرورش نیروهای عالم و با ایمان در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

مسئله مهم در دانشگاه‌ها پرورش نیروهای عالم و با ایمان است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری در این نشست در خصوص وضعیت دانشگاه‌ها، مسائل فرهنگی و نقش و تأثیر نهاد در دانشگاه‌ها اظهاراشت :جدیت در خودباوری دانشگاه و تلاش بیشتر در خصوص پیشرفت درسی و استفاده از تفکر دانشجویان به خصوص در زمینه اقتصاد مقاومتی و  سعی در پرهیز از بیان مسائل متفرقه از جمله انتخابات ، سخنرانی‌های سیاسی ، جبهه‌گیری‌ها و سایر مباحثی از این قبیل که ذهن دانشجویان را بیش از حد درگیر و مانع از پیشرفت علمی آن ها می‌شود از نکات مهمی است  که باید در دانشگاه‌ها به آن توجه شود.

وی مهمترین نکته را مسئله فرهنگی و اعتقادی عنوان و به توجه بیشتر به بحث حجاب و پوشش، با توجه به شرایط استان یزد تاکید کرد.

امام جمعه یزد به مسئله پرورش نیروهای عالم و با ایمان در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در صورتی که نیروی علمی جنبه مذهبی ضعیفی داشته باشد منفعت او برای بیگانگان خواهد بود . البته هرچند که پرورش اصلی باید در مدارس باشد ولی به دلیل اینکه خوراک خوبی برای تغذیه اعتقادی دانش‌آموزان در دوران تحصیل نبوده، حال در دانشگاه این وظیفه به عهده بخش‌های فرهنگی به خصوص نهاد است.

آیت‌الله ناصری یادآور شد: در این راستا مسئولان نهاد باید ارتباط مستقیم با دانشجویان، از جمله حضور در خوابگاه‌ها و رفع شبهات و ... را افزایش دهند. همچنین باید الگوهای مناسبی انتخاب و به دانشجویان ارائه شود. انتخاب و معرفی کتاب های مناسب نیز تأثیر بسزایی در این زمینه دارد .

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد : افرادی که برای ارتباط با دانشجویان انتخاب می‌شوند باید دارای عقل مستقل باشند به این معنی که بتوانند فکر کنند بعد تصمیم بگیرند و صحبت کنند نه اینکه تابع نظر اطرافیان باشند. همچنین برای برقراری ارتباط با دانشجویان در انتخاب افرادی که وجهه مذهبی کمتری دارند دقت شود.

وی اظهار داشت: همانطور که در صنعت و تولید بعضی از دانشجویان مستعد هستند که این عامل باعث کمک به دولت است، ما هم باید در مسائل معنوی و دینی ابتکاراتی داشته باشیم و دستورات امام و رهبری را بررسی و عملی کنیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود حفظ انقلاب و حفظ روحیه انقلابی و حفظ مسئله ولایت را از وظایف اصلی دانست و افزود: اگر حرمت امام بشکند و ما مانع از آن نشویم و برخورد نکنیم، فردا خاکریز بعدی رهبری و ولایت است. اگر توانستند ابهت امام را بشکنند و حتی شاید به بهانه‌های ساده به ولایت حمله کنند ولایت یک منصب تشریفاتی می‌شود، پس باید برنامه‌هایی داشته باشیم که نتوانند هیمنه انقلاب، اسلام و ولایت را بشکنند.

آیت‌الله ناصری به تکلیف سخت و سنگین مسئولان نهاد اشاره و گفت: شما مسئولان در دانشگاه باید برنامه‌ریزی‌های خوبی دهید که بعضی از این شبهات و مسائل برطرف بشود. همچنین ارتباطات به نحوی بشود که بتوانیم هم دانشگاه انقلابی و اسلامی درست کنیم و هم برند دارالعباده یزد را حفظ کنیم و این بسیار مهم است که جوان‌های بااستعداد و خوش قلب را به جای اینکه با رفتن از کشور از دست بدهیم، آنها را شناسایی و به تحصیل در حوزه تشویق کنیم.

امام جمعه یزد افزود: البته قرار بود یک مدرسه حوزوی در دانشگاه‌ها دایر باشد اما مثل اینکه در حد انتظار رونق نگرفت . متأسفانه مسئله‌ای که باعث ضربه‌خوردن ما در مجلس می‌شود کاهش تعداد روحانیون در مجلس است به طوری که در دوره های اول تعداد روحانیون از 165 نفر شروع شد تا الان که این تعداد به 17 نفر رسیده، پس باید به فکر باشیم تا روحانیون مبارزی را تربیت و ذخیره کنیم که در شرایط و منصب‌های مختلف از جمله نمایندگی مجلس بتوانیم از این نیرو های مورد اعتماد استفاده کنیم .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.