دکتر یدالله جوانی در یادداشتی در شماره جدید هفته نامه صبح صادق درباره ریشه یابی حوادث منطقه و نقش عربستان در این رابطه نوشت: امروز جهان اسلام در بدترین وضعیت به سر می‌برند. عقب‌ماندگی‌ها، وابستگی‌ها، حاکمیت رژیم‌های فاسد، ظالم و ستمگر، اختلافات مذهبی، قومی و قبیله‌ای، کشتارهای دسته‌جمعی، ترور و زندگی زیر سایه مرگ، بخشی از واقعیات تلخی است که امروز عمده جهان اسلام را فراگرفته است.

 شجره‌ای که باید ریشه‌کن شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، دکتر یدالله جوانی در یادداشتی در شماره جدید هفته نامه صبح صادق درباره ریشه یابی حوادث منطقه و نقش عربستان در این رابطه نوشت: امروز جهان اسلام در بدترین وضعیت به سر می‌برند. عقب‌ماندگی‌ها، وابستگی‌ها، حاکمیت رژیم‌های فاسد، ظالم و ستمگر، اختلافات مذهبی، قومی و قبیله‌ای، کشتارهای دسته‌جمعی، ترور و زندگی زیر سایه مرگ، بخشی از واقعیات تلخی است که امروز عمده جهان اسلام را فراگرفته است.

یادداشت نویس هفته نامه صبح صادق ادامه داد: امروز با بررسی‌ها و ریشه‌یابی‌ها، به آسانی می‌توان دریافت که بسیاری از مشکلات اساسی مسلمانان، به همین شجره ملعونه برمی‌گردد. مراد از شجره ملعونه در پیام معظم‌له، «خاندان آل‌سعود» است؛ خاندانی که دارای یک ریشه تاریخی بوده و در هر مقطعی، جهان اسلام را با مشکلاتی عدیده مواجه کرده است. خاندان آل‌سعود، در امتداد بنی‌امیه قرار دارد و در پدیدآیی آن نفاق پیچیده در صدر اسلام، سهم اصلی از آن یهود است.

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

بهترین راه‌حل برای حل مشکلات یک مجموعه، ریشه‌یابی مشکلات و پس زدن و از بین بردن آن ریشه‌ها است. اکنون جهان اسلام با مجموعه‌ای از مشکلات اساسی و بنیان‌برافکن روبه‌رو است. در حالی که اعتقاد بر جامعیت دین اسلام است و مسلمانان باید، «امت نمونه» باشند، امروز جهان اسلام در بدترین وضعیت به سر می‌برند. عقب‌ماندگی‌ها، وابستگی‌ها، حاکمیت رژیم‌های فاسد، ظالم و ستمگر، اختلافات مذهبی، قومی و قبیله‌ای، کشتارهای دسته‌جمعی، ترور و زندگی زیر سایه مرگ، بخشی از واقعیات تلخی است که امروز عمده جهان اسلام را فراگرفته است. وقتی می‌گوییم؛ «الاسلام یعلو و لایعلی علیه»، معنای این برتری باید در سبک زندگی مسلمانان دیده شود. بر اساس این اعتقاد، معنویت و اخلاق، صفا و صمیمیت و انسان‌دوستی، علم و پیشرفت، رفاه و امنیت و تمامی فضیلت‌ها باید در جهان اسلام و میان مسلمانان دیده شود. آیا امروز جهان اسلام این ویژگی‌ها را دارد؟ انقلاب اسلامی پدید آمد تا چنین آینده‌ای را برای جهان اسلام رقم بزند. تمدن‌سازی اسلامی و رسیدن به حیات طیبه، آرمان انقلاب اسلامی است. طی ۳۷ سال گذشته، انقلاب اسلامی با وجود پیشرفت‌ها در مسیر دستیابی به این آرمان، با مجموعه‌ای از موانع و مشکلات در حوزه‌های گوناگون روبه‌رو بوده است. بدیهی است که انقلاب اسلامی برای حل مشکلات مسلمانان و جهان اسلام، باید ریشه‌ها را مورد توجه قرار دهد. به راستی ریشه این همه مشکل در جهان اسلام چیست؟ اگر این ریشه شناسایی شده و از بیخ و بن سوزانده شود، امید است جهان اسلام و مسلمانان که قابلیت تمدن‌سازی اسلامی را دارند، از این وضعیت خارج شده، در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در پیام خود به تمامی مسلمانان جهان و حجاج بیت‌الله‌الحرام در سال جاری، با نگاهی قرآنی، حکیمانه و عالمانه، با صراحت و قاطعیت، انگشت بر ریشه مشکلات جهان اسلام گذاشته، آن را به همگان معرفی کردند. «شجره ملعونه» ریشه مشکلات جهان اسلام است. امروز با بررسی‌ها و ریشه‌یابی‌ها، به آسانی می‌توان دریافت که بسیاری از مشکلات اساسی مسلمانان، به همین شجره ملعونه برمی‌گردد. مراد از شجره ملعونه در پیام معظم‌له، «خاندان آل‌سعود» است؛ خاندانی که دارای یک ریشه تاریخی بوده و در هر مقطعی، جهان اسلام را با مشکلاتی عدیده مواجه کرده است. خاندان آل‌سعود، در امتداد بنی‌امیه قرار دارد و در پدیدآیی آن نفاق پیچیده در صدر اسلام، سهم اصلی از آن یهود است. تمام فتنه‌های بزرگ در جهان اسلام، از همین شجره‌ ملعونه سرچشمه می‌گیرد. کفار، مشرکان و منافقان، سه گروه از دشمنان اصلی مسلمانان هستند. خطر منافقان از دو گروه اول و دوم بیشتر است. اکنون «خاندان آل‌سعود»، آن منافقان اصلی در جهان اسلام هستند که با قرار دادن دست‌های ناپاک‌شان در دستان کفار و مشرکان، کمر به نابودی اسلام و مسلمانان بسته‌اند. در پشت صحنه بسیاری از جنایاتی که در دهه‌های اخیر در جهان اسلام پدید آمده، دستان ناپاک سعودی‌ها در کار است.گروه‌های تکفیری تروریستی در سال‌های اخیر بیشترین ضربه را به اسلام و مسلمانان وارد کرده‌اند. این گروه‌ها امروز در جهان اسلام تأمین‌کننده منافع یهود و نصاری،‌ آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند. آیا بستر فکری و فرهنگی شکل‌گیری این گروه در جهان اسلام را کسی جز آل‌سعود پدید آورده است؟ پاسخ روشن است. آشکارسازی رابطه آل‌سعود با رژیم جعلی، غاصب و کودک‌کش اسرائیل بسیاری از واقعیات تلخ در جهان اسلام را فاش ساخت.طی دهه‌های گذشته، آل‌سعود در کنار صهیونیست‌ها و علیه مسلمانان اعم از شیعه و سنی فعال بوده است. در جنگ‌های ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و جنگ‌های ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه این رژیم علیه مردم مظلوم غزه، آل‌سعود در کنار صهیونیست‌ها بود. سهم سعودی‌ها در بحران‌آفرینی در عراق، سوریه و لبنان و کشتار مسلمانان در این کشورها سهم اصلی است. آل‌سعود در بسیاری از توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران، نقش عمده را داشته است. آل‌سعود در حمایت از آل‌خلیفه کشور بحرین را به یک پادگان نظامی اشغال‌شده تبدیل کرده است. بیش از یک سال‌ ونیم است که این«شجره ملعونه» امنیت و آرامش را از ملت مظلوم یمن سلب کرده است؛ اما تأسف‌بارتر از همه اینکه آل‌سعود خود را «خادم حرمین شریفین» می‌داند. این خاندان سرزمین وحی را با کمک اجانب اشغال کرده است. کشتار بیش از هفت هزار نفر از حجاج بیت‌الله‌الحرام در سال گذشته در منا تنها نمونه‌ای از جنایات این شجره ملعونه است. پیام اصلی رهبر معظم انقلاب به مسلمانان و به ویژه علما و نخبگان در جهان اسلام، ‌قیام و حرکت برای شناخت این شجره ملعونه و ریشه‌کن‌ کردن آن است. این شجره ملعونه مدیریت حج را به ناحق تصرف کرده است، مسلمانان باید با یک قیام عمومی به این وضعیت پایان دهند و با سازوکاری جدید حرمین را اداره کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.