قدس آنلاین- بیرجند: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 437 روستا با جمعیت 62 هزار و 180 نفر آبرسانی سیار می‌شوند.

 437 روستای استان خراسان جنوبی با تانکرسیار آبرسانی می شود

علی‌اکبر بسکابادی در گفت وگو با خبرنگارقدس آنلاین در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر 907 روستای بالای 20 هزار نفر جمعیت وجود دارد که از این تعداد 547 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و از سطح یک آبرسانی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت کلی منابع آبی در روستاهای استان بیان داشت: همچنین از این تعداد 174 روستا از سطح دو آبرسانی با تانکر برخوردار هستند.

وی افزود: این استان در وضعیتی نامناسبی از منابع آبی قرار دارد و خشکسالی‌های چندین ساله تأثیرات سوء در بخش‌های مختلف استان گذاشته است.

بسکابادی گفت: از مجموع روستاهای خراسان جنوبی، 186 روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار نیستند به طوری که 31 روستا راکد و 155 روستا فاقد آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: ضریب بهره‌مندی آب روستایی در خراسان جنوبی 72.39 درصد و ضریب برخورداری 91.97 درصد است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در روستاهای استان 83 لیتر در شبانه‌روز است تصریح کرد: در حال حاضر 437 روستا با جمعیت 62 هزار و 180 نفر آبرسانی سیار می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.