رئیس مجلس شورای عربستان با صدور بیانیه‌ای به نیابت از اعضای این مجلس، تصویب طرح موسوم به «قانون عدالت علیه حامیان تروریسم» به وسیله کنگره آمریکا را محکوم کرد.

مجلس شورای عربستان مصوبه کنگره آمریکا علیه ریاض را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مجلس شورای عربستان تصویب طرح موسوم به «قانون عدالت علیه حامیان تروریسم» (JASTA) در کنگره آمریکا را محکوم کرد و نسبت به این اقدام کنگره آمریکا ابراز نگرانی و تأسف کرد.

روزنامه «عکاظ»، گزارش داد «عبدالله بن محمد آل الشیخ» رئیس مجلس شورای عربستان با صدور بیانیه‌ای به نیابت از نمایندگان سعودی اعلام کرد که این اقدام کنگره آمریکا نقض آشکار قوانین بین المللی و نقض مصونیت قضائی کشورهاست.

آل الشیخ ابراز امیدواری کرده که این طرح در آمریکا به قانون تبدیل نشود زیرا به گفته او اگر این طرح به قانون تبدیل شود، اصلی خطرناک در روابط بین المللی کشورها پایه ریزی می‌شود که منجر به اقدام دیگر کشورها برای صدور چنین قوانینی خواهد شد.

پیش از این دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه‌ای مصوبه اخیر کنگره آمریکا در مورد پیگرد قضایی عربستان سعودی به دلیل ایفای نقش در حادثه یازده سپتامبر را محکوم کرد.

با وجود تصویب این طرح در کنگره، دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه اجرای این قانون به روابط دوجانبه با عربستان لطمه زده و اصل مصونیت دیپلماتیک را زیر سوال می‌برد، تهدید کرده که این مصوبه را وتو می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.