عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس با هر توافق یا قراردادی که امنیت نظام را به‌خطر بیندازد مخالف است و اجازه اجرای آن را نمی‌دهد.

سیستم FATF بدنبال تأمین مالی تروریستها است/تحت هیچ شرایطی نباید منافع ملی ما خدشه دار شود.

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به حضور ایران در توافق FATF، گفت: تحت هیچ شرایطی نباید منافع ملی ما خدشه دار شود.
وی با بیان اینکه سیستم FATF بدنبال تأمین مالی تروریستها است، افزود: امریکاییها و غربیها برای حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله داعش و ضربه‌زدن به نیروهای مقاومت این سیستم را راه‌اندازی کردند.
عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: براساس قانون اساسی ایران موظف است حمایت خود را در از نیروهای مقاومت تحت هر شرایطی داشته باشد، بنابراین  جمهوری اسلامی ایران هر قرارداد یا توافقی را که موجب صدمه‌زدن به گروه‌های مقاومت از جمله حزب‌الله لبنان می‌شود را نخواهد پذیرفت.
کاتب در ادامه افزود:  موضوع FATF  اگر در قالب قرارداد است  باید طبق اصل 77 قانون اساسی با مجوز مجلس باشد و اگر در قالب تفاهم‌نامه شکل گرفته، شورای عالی امنیت ملی باید آن را تصویب و برای تصمیم نهایی خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم شود.
وی تأکید کرد: مجلس با هر توافق یا قراردادی که امنیت نظام را به‌خطر بیندازد مخالف است و اجازه اجرای آن را نمی‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.