قدس آنلاین -اراک: وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: برخی طرح‌ها و لوایح مجلس موجب ایجاد خلل و ناهماهنگی در اجرای قوانین گذشته شده و از مجلس انتظار می‌رود برای ثبات در قوانین و مقررات کمک کار دولت باشد

تشکیل خوشه‌های صنعتی راهکار ورود صنایع کوچک به بازار جهانی/تجمیع نمایشگاه‌های حوزه صنعت و معدن در خارج از پایتخت

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن وتجارت در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران - نیمور گفت: با راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت، فعال سازی واحدهای کوچک و متوسط به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.

وی ادامه داد: از آغاز فعالیت ستاد فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی تاکنون ۸ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط کشور موفق به دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی شده‌اند.

نعمت زاده با اشاره به پیش بینی رشد ۸ درصدی در هر سال در برنامه ششم توسعه بیان کرد: برای دست یافتن به چنین رشدی نیازمند همت، کار و سرمایه هنگفت هستیم و واحدهای صنعتی کشور باید به دانش روز و تکنولوژی مجهز شوند و نمی توان از امکانات و تجهیزات ۴۰ سال قبل انتظار رشد و پیشرفت در صنعت داشت. مجلس از ارائه طرح به دولت خودداری کند.

وی با انتقاد از طرح ها و لوایح ارائه شده از سوی مجلس در حوزه صنعت و معدن، اظهار کرد: برخی طرح‌ها و لوایح مجلس موجب ایجاد خلل و ناهماهنگی در اجرای قوانین گذشته می‌شود و از مجلس میخواهم از ارائه طرح خودداری کند و اجازه دهد تا دولت لوایح کاربردی و مورد نیاز را جهت بررسی و تصویب به مجلس ارائه کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: گاها برخی مقررات دست و پاگیر و مشکل ساز در حوزه صنعت و معدن و تجارت داریم و باید سعی کنیم این مقررات را کم کنیم و از مجلس انتظار می‌رود برای ثبات در قوانین و مقررات، کمک کار دولت باشد. تشکیل خوشه‌های صنعتی راهکار ورود صنایع کوچک به بازار جهانی.

نعمت زاده یکی از راهکارهای ورود محصولات واحدهای صنعتی کوچک به بازارهای جهانی را تشکیل خوشه‌های صنعتی و کنسرسیوم‌های صادراتی عنوان و بیان کرد: وزارت صنایع و معادن به عنوان حامی در کنار واحدها و صنایع کوچک و متوسط حضور دارد تا بتواند راهکارهای تولید بهتر و ورود کالاهای تولیدی به بازارهای جهانی را در اختیار صنایع کوچک قرار دهد.

وی با اشاره به نظر مخالف مقام معظم رهبری به موضوع خام فروشی بخصوص در بخش معدن گفت: سنگ خام نباید از کشور خارج شود و باید تلاش کنیم سنگ خام به محصول نهایی مطلوب و مورد نیاز بازارهای جهانی تبدیل شود.

نعمت زاده بیان کرد: واحدهای تولید سنگ برای تولید محصول مطلوب و مورد نیاز بازار جهانی باید با معماران همراه شوند و بازارهای هدف را بشناسند و عدم ارتباط این دو حوزه باعث بروز مشکل شده است.

تجمیع نمایشگاه‌های حوزه صنعت و معدن در خارج از پایتخت.وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: نمایشگاه های صنعتی و معدنی باید از تهران خارج و در سطح کشور به صورت تخصصی برگزار شوند تا بتوانیم ظرفیت های مناطق مختلف کشور را به بازارهای جهانی بشناسانیم و منطقه نیم ور مستعد تجمیع نمایشگاه‌های سنگ کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.