قدس آنلاین- تبریز: رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی درباره استعفاء دسته جمعی هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور مرکز تبریز و انصراف آنان در ادامه‌ کار گفت: استعفای معاونان و رئیس دانشگاه طبیعی بوده و ما به زور نمی‌توانیم کسی را نگاه داریم.

جزئیات جدید از استعفاء دسته جمعی هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور مرکز تبریز/ استقرار دیوان محاسبات در دانشگاه پیام نور استان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مجید واحدی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان آذربایجان‌شرقی با 29 مرکز و واحد دانشگاهی یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دولتی کشور و استان از لحاظ گستردگی آموزش عالی برای تحقق شعار آموزش برای همه، همه جا، همه وقت و رتبه‌های اول و برتر در حوزه‌های علمی‌، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی قدم برمی‌دارد.

وی افزود: دانشگاه پیام نور استان آذربایجان‌شرقی با 226 عضو هیأت علمی از لحاظ مرتبه علمی، دو نفر استاد، 9 نفر دانشیار، 58 نفر استادیار، 141 نفر مربی، 17 نفر دستیار علمی و 539 نفر کارمند اداری به بیش از 31 هزار و 790 نفر دانشجوی فعال در مقاطع کارشناسی، 25 هزار و 623 نفر کارشناسی ارشد و یک هزار و 91 و دکترا 47 نفر در رشته‌های تحصیلات تکمیلی خدمات می‌دهد.

7 دانشگاه پیام نور در آذربایجان شرقی زیان‌ده است/ وجود 10 هزار صندلی خالی

واحدی اضافه کرد: تعداد رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان‌شرقی در مقطع کارشناسی 136 رشته، کارشناسی ارشد 66 رشته با کد رشته‌های کارشناسی ارشد بیش از 105 کد رشته، آموزش محور، پژوهش محور و الکترونیکی و همچنین مقطع دکترا دو رشته برای توسعه تحصیلات تکمیلی حرکت می‌کند.

رئیس‌دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی تعداد دانشگاه‌های زیان‌ده و با دانشجوی زیر 200 نفر را در سطح کشور 300 واحد دانشگاهی و در استان 7 واحد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 10 هزار صندلی خالی در دانشگاه پیام نور استان وجود دارد.

واحدی با بیان اینکه صدور گواهی‌های موقت در کوتاه‌ترین وقت ممکن در دانشگاه پیام نور انجام می‌گیرد، اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک دانش‌نامه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

ثبت 35 مورد اختراع و رونمایی از ابردرخت مصنوعی هوشمند

وی به عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت:  230 جلد تالیف و ترجمه کتاب، 35 مورد ثبت اختراع و رونمایی از ابردرخت مصنوعی هوشمند و 842 مورد چاپ مقالات در مجلات علمی و پژوهشی و ISI  از جمله اهم کارهای انجام شده در زمینه پژوهش در این دانشگاه است.

واحدی تعداد اعضای علمی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان‌شرقی را 223 نفر اعلام کرد و گفت: 31 هزار و 790 دانشجو در 130 رشته کارشناسی، 107 رشته کارشناسی ارشد و دو رشته دکترا به تحصیل خواهند پرداخت.

نمی‌توانیم کسی را به زور  نگه داریم/ حضور دیوان محاسبات در پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی در پاسخ به استعفاء دسته جمعی اعضاء هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور مرکز تبریز و انصراف آنان در ادامه‌ کار گفت: استعفای معاونان و رئیس دانشگاه طبیعی است و هرسال اتفاق می‌افتد، حال دسته جمعی یا غیر آن مهم نیست، ما که به زور نمی‌توانیم بگوییم بمانید!

واحدی در ادامه حضور دیوان محاسبات استان در دانشگاه پیام نور استان را امری طبیعی همانند دیگر ادارات برای بازرسی اعلام کرد و گفت: اقدام دیوان محاسبات همانند سال‌های گذشته بوده و ما برای شفافیت کارها همکاری‌های لازم را با دیوان محاسبات انجام می‌دهیم و اگر انحرافی و تخلفی باشد بنده پاسخگو هستم.

این مقام مسؤول در واکنش به بیانیه بسیج دانشجویی و مسؤول نهاد رهبری این دانشگاه عنوان کرد: اظهارنظر برای تشکل‌ها آزاد است و بیانیه صادر شده در راستای کمک به دانشگاه بود، ما این همه کار کردیم چرا روی یک نقطه زوم می‌کنید؟

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی تعداد پروژه‌های در دسته اجرای دانشگاه پیام نور استان را 6 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مجتمع‌های فرهنگی اسکو و مرند با پیشرفت 70 درصد با زیربنایی 404 متر مربع، اجرای سوله‌های ورزشی اسکو و مراغه با پیشرفت 60 درصد با زیربنایی یک هزار و 600 متر مربع و اجرای ساختمان آموزشی و اداری ورزقان با پیشرفت 60 درصد با زیربنای یک هزار و 300 متر مربع از جمله پروژه‌های مهم دانشگاه پیام نور استان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.