قدس آنلاین- تبریز: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شهرستان مراغه با تولید سالانه 18 هزار تن تخم‌مرغ و 6 هزار تن گوشت سفید مرغ اتحادیه مرغداران ندارد و تولیدکنندگان برای انجام کارهای اداری و اتحادیه‌ای مجبورند به تبریز و یا تهران مراجعه کنند.

مراغه با تولید 18 هزار تن تخم مرغ و 6 هزار تن گوشت مرغ اتحادیه ندارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ظفر محمدی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان مراغه اظهار داشت: با وجود 169 واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار ، وجود این اتحادیه مرغداران در مراغه ضروری است.

وی افزود: در این شهرستان سالانه 18 هزار تن تخم مرغ و حدود 6 هزار تن گوشت سفید مرغ تولید و مرغداران مراغه در تولید تخم مرغ رتبه اول و گوشت سفید رتبه‌های دوم و سوم را دارند.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: با وجود ظرفیت‌های موجود در بخش مرغداری در مراغه این شهرستان فاقد اتحادیه بوده و تولیدکنندگان برای انجام کارهای اداری و اتحادیه‌ای مجبورند به تبریز و یا تهران مراجعه کنند.

وی، ظرفیت واحدهای تخم‌گذار را یک میلیون و 500 هزار قطعه و گوشت سفید را حدود یک میلیون قطعه اعلام و افزود: با ایجاد اتحادیه مرغداران تولیدکنندگان گوشت سفید و تخم مرغ به راحتی می‌توانند از تسهیلات و خدمات این بخش استفاده کنند.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه در ادامه همچنین از برچیده شدن واحد ثبت شرکت‌ها از اداره ثبت اسناد و املاک مراغه خبر داد و افزود: با انتقال این واحد به مرکز استان حدود یک سال است ثبت شرکت‌ها در تبریز انجام می‌شود.

محمدی افزود: شهروندانی که قصد ثبت شرکت، تغییر نام شرکت و یا تغییرات در اساسنامه شرکت‌ها را دارند باید به مرکز استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در برخی موارد شهروندان برای انجام کارهای اداری مجبورند چندین بار به مرکز استان مراجعه کنند.

در این جلسه مشکلات مربوط به سرمایه در گردش، نقدینگی و مشکلات دست و پاگیر اداری 11 واحد تولیدی صنعتی بخش کشاورزی بررسی و برای استفاده از تسهیلات و رفع موانع تولید به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها معرفی شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.