۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
کد خبر: 457188

در پی نزدیک شدن به موعد عملیات آزادسازی مناطق شمالی عراق، گروه تروریستی داعش، در تحرکاتی منفعلانه، نماز جمعه این هفته در الشرقاط در شمال صلاح الدین را لغو کرد، مقررات منع آمد و شد را به اجرا گذاشت و در نهایت 4 تن از عناصر خود را به اتهام خیانت تیرباران کرد.

اقدامات منفعلانه داعش در الشرقاط

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، گروه تروریستی داعش به دلایل نامعلومی نماز جمعه این هفته را در الشرقاط در شمال صلاح الدین، تنها شهر اشغالی این استان ، لغو کرد.
منابع گفته اند که این گروه همچنین مقررات منع آمد و شد را در این شهر به اجرا گذاشته است که کلیه خودروهای عمومی و خصوصی را به غیر از خودروهای متعلق به داعش، در بر می گیرد. 
در خصوص علت تصمیمات اخیر دلایل مختلفی مطرح می شود، بطوری که السومریه نیوز درگزارشی در همین خصوص ، اعلام کرده که وضع این مقررات، نشانگر وحشت جدی از هدف قرار گرفتن فرماندهان این گروه تروریستی در منطقه است. 
با اینحال ، برخی منابع نیز این تصمیمات داعش را در چارچوب نزدیک شدن عملیات آتی برای آزادسازی موصل که پیشاپیش آن شهرهایی مانند الحویجه در کرکوک و الشرقاط در صلاح الدین قرار دارند، ارزیابی می کنند و همچنین گفته می شود ، بیشتر اهالی الشرقاط از مدت ها قبل این شهر را ترک کرده و به مناطق امن رفته اند.
داعش همچنین در اقدامی 4 تن از عناصر خود را در منطقه المطبیجه در حدفاصل استان های دیاله و صلاح الدین تیرباران کرده است.
گزارش های رسانه ای حاکی است، داعش آنان را متهم کرده که در پشت حمله هوایی هفته گذشته به المطبیجه قرار داشته اند؛ حمله ای که طی آن تعدادی از عناصر اصلی و فرماندهان داعش از جمله امیر منطقه الحاوی کشته شدند.
گروه تروریستی تکفیری داعش از ژوئن 2014 به دنبال یورش برق آسا به موصل ،بخش های وسیعی از 5 استان عراق را به تصرف خود در آورد که از آن هنگام بیش از 70 درصد اراضی اشغالی توسط نیروهای عراقی از چنگال این گروه آزاد شده است.
نیروهای عراقی در سنگین ترین شکست هایی که به داعش تحمیل کردند، طی ماه های ژوئن و آگوست گذشته، موفق شدند شهر فلوجه و نیز جزیره خالدیه در استان الانبار را آزاد و تلفات سنگینی به این گروه تروریستی وارد کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.