امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه دشمنان از فرهنگ انقلابی مردم ایران می‌ترسند، گفت: مردم در مقابل مستکبران و زورگوبان می‌ایستند.

باید واقعه غدیر همیشه زنده بماند

حجت‌الاسلام مهدی عربپور در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه در آستانه عید سعید غدیر خم هستیم، اظهار داشت: واقعه غدیر یک موضوع تاریخی و غیر قابل انکار است اگر چه خیلی‌ها قصد دارند که این واقعه عظیم به فراموشی سپرده شود.

به گزارش قدس آنلاین از کرمان به نقل از تسنیم ،امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه واقعه غدیر در سال دهم هجرت اتفاق افتاده‌ است، افزود: پیامبر گرامی اسلام‌(ص) در آخرین سفر حج خود بنا به دستور خداوند و پس از اعلام جبرئیل، حضرت علی‌(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

وی بیان کرد: سند این ماجرا در بین شیعه و سنی فراوان است و در روایات زیادی این ماجرا نقل شده‌ است که زیباترین و جامع‌ترین کتاب در این زمینه کتاب الغدیر نوشته علامه امینی است و در بین اهل سنت نیز این ماجرا در شش کتاب دارای احادیث صحیح از اهل سنت تعریف شده است.

عربپور با اشاره به اینکه به پیغمبر(ص) اعلام شده بود که آن سال، سال آخر عمر آن حضرت است، گفت: بنا به دستور خداوند پیغمبر(ص) می‌بایست ماجرای هدایت و ارشاد مردم بعد از خودش را روشن کند و سرنوشت انسانها را تعیین کند.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای از این مسئله سوء استفاده کرده و تفرقه‌افکنی را شروع کردند، گفت: غدیر محور وحدت مسلمین است نه مایه اختلاف و پیامبر(ص) هم برای جلوگیری از تفرقه بین امت پس از وفاتش جانشین خود را انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه باید مسئله غدیر به صورت کاملا شفاف و دقیق در جامعه مسلمانان تبیین شود، خاطرنشان کرد: باید واقعه غدیر همیشه زنده بماند و در جشن‌های مردمی دهه امامت و ولایت این موضوع بازآفرینی شود.

عربپور با اشاره به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس در کشور هستیم، گفت: 8 سال جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند اما ملت بزرگ ایران با مقاومت و ایستادگی عزتمندانه به پیروزی رسیدند.

وی با بیان اینکه آنچه که موجب تحریک صدام و هم‌پیمانانش شد تا به کشور ایران اسلامی حمله نظامی کند، نگرانی از روحیه انقلابی مردم ایران بود، افزود: دشمنان هنوز این نگرانی را دارند و آنها از روحیه و فرهنگ انقلابی مردم ایران می‌ترسند.

امام جمعه موقت کرمان تصریح‌کرد: دشمنان بدانند تا زمانی که دست از زورگویی و ظلم و تجاوز بر مردم دنیا به ویژه مسلمانان برندارند مردم ایران روحیه انقلابی خود را بیشتر کرده و در مقابل آنها می‌ایستند.

وی با بیان اینکه تفرقه‌افکنی و اختلاف در بین مسلمانان را در دستور کار خودشان قرار دادند، گفت: در جنگ‌های داخلی در منطقه خاورمیانه بین مسلمانان یک انسان را هم از خودشان حاضر نیستند فدا کنند اما با فروش اسلحه مسلمانان را به جان هم انداختند، چه کسی باعث این قتل و عام است.

عربپور با اشاره به اینکه رژیم آل‌سعود و آل‌خلیفه شجره ملعونی هستند که با دشمنان اسلام هم‌پیمان شدند، گفت: در ماجرای 11 سپتامبر 17 نفر متهم اصلی بوند که 15 نفر از آنها سعودی هستند و  آن‌وقت آمریکا به این بهانه به افغانستان حمله می‌کند و از کنار عربستان به سادگی می‌گذرد و اینها چه چیزی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن از هر طریقی که بتواند به ایران اسلامی ضربه می‌زند، گفت: آل‌سعود در آخرین اقدام خود مانع حضور زائران ایرانی خانه خدا به سرزمین منا شد و خوشحالی نتانیاهو را به دنبال داشت که از این بابت از دولت به ظاهر مسلمان عربستان تشکر کرد.

عربپور با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید هستیم، گفت: اقتصادمقاومتی با دانش‌بنیان بودن محقق می‌شود و از این منظر بحث تحصیل علم و توسعه آن در کشور بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه موقت کرمان با تقدیر از مدال آوران پارالمپیک بیان کرد: تعدادی از ورزشکاران کرمانی در مسابقات پارالمپیک شرکت کردند که ضمن مدال‌آوری ارزش‌های اسلامی را نیز حفظ کردند.

وی با بیان اینکه پرچمدار کرمانی کاروان پارالمپیک با لباس احرام وارد شد، افزود: حفظ حجاب اسلامی ورزشکاران بسیار با اهمیت است و جا دارد از این تریبون از زحمات این عزیزان در عرصه ورزش تقدیر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.