قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مازندرانی ها دومین اهدا کننده خون در کشور می باشند.

مازندران دومین اهدا کننده خون در کشور

دکتر اسماعیل پوریانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، افزود: شاخص اهدای خون در کشور 27 در یکهزارنفر جمعیت می باشد که این رقم در مازندران 42 در یکهزارنفر جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه دومین مصرف کننده خون به نسبت جمعیت در کشور هستیم، یادآورشد: طی سه سال اخیر در تامین فراورده های خونی موردنیاز به خودکفایی رسیدیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران اضافه نمود: در سال گذشته از 160 هزار مراجعه کننده به 20 مرکز ثابت و سیار ، 133 هزار واحد خون دریافت شد.

دکتر پوریانی شاخص اهدا مستمر خون در کشور را 52 درصد اعلام کرد و گفت: شاخص اهدا خون مستمر در مازندران 60 درصد و بیشتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه در گذشته واردکننده خون از استان های دیگر بوده ایم ، خاطرنشان نمود: طی سالهای اخیر، در مقاطعی به 4 استان کشور خون ارسال نمودیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران ادامه داد: امسال نیز از 67 هزار و 263 مراجعه کننده به پایگاه‌های انتقال خون، 57 هزار و 987 نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر پوریانی یادآور شد: از میان اهداکنندگان، 33 هزارنفر اهداکننده مستمر، 9415 نفر بار اولی و بقیه اهداکننده باسابقه بودند.

وی اضافه نمود: امسال 1861 نفر از بانوان موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 14 درصد رشد را شاهد بودیم.

دکتر پوریانی به وجود 4500 بیمار خاص در مازندران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر خون‌رسانی به بیماران در کوتاهترین زمان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تجهیز انتقال خون مازندران به دستگاه اشعه گاماسل، یادآور شد: پیش از این بیماران پیوندی برای کارهای درمانی به تهران مراجعه می کردند که با تجهیز انتقال خون استان به این دستگاه علاوه بر جلوگیری از هزینه‌های اضافی، بیماران از رفاه بیشتری برخوردار شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.