وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که محبوبیت بشار اسد روز به روز در بین مردم سوریه بیشتر می‌شود و سوری‌ها او را ضامن دور ماندن کشورشان از دست تروریست‌ها می‌دانند.

لاوروف: محبوبیت اسد روز به روز بیشتر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگو ی گفت: اولویت برای غرب تنها برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است چرا که آن‌ها در سال 2011 معتقد بودند که اسد به سرعت به سرنوشت معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی دچار خواهد شد و روزهای اندکی از ریاست وی باقی مانده است اما اسد در طول شش سال همچنان پایدار ماند و روز به روز بین شهروندانش محبوبیت بیشتری کسب می‌کند؛ شهروندانی که او را ضمانتی برای ممانعت از افتادن سوریه به دست تروریست‌ها و فروپاشی آن می‌دانند.
وی افزود: متاسفانه اولویت شرکای ما تکرار اشتباهاتی است که درباره عراق و لیبی رخ داد. شرکای غربی ما دنبال افتادن در همین باتلاق هستند. با این حال به نظر می‌رسد که آنها این حقیقت را درک کرده‌اند که اوضاع بسیار وخیم شده است و باید با تکیه کردن بر منافع ملی سوری‌ها و مبارزه با تروریسم دنبال اولویت‌ها رفت.
لاوروف گفت: اخیرا روابط ما با ترکیه بهبود یافته است. ترکیه کم کم دارد درک می‌کند که خطر تروریسم یک خطر جدی است و امنیت ملی این کشور را تهدید می‌کند. ترکیه در دوره اخیر درباره هشدارها درخصوص لزوم برکناری اسد انعطاف به خرج داده است.
وی درباره توافق‌های روسیه و آمریکا درخصوص سوریه نیز گفت: اولویت اصلی در این توافق‌ها این است که آمریکا به تعهدات قبلی خود درباره جدا کردن تروریست‌ها از جمله جبهه النصره از مخالفان میانه‌رو عمل کند.
لاوروف درباره گروه‌های تروریستی سوریه گفت: ما تردیدهای جدی درباره این گروه داریم. ما اخیرا لیستی شامل شرکت کنندگان در آتش‌بس را از آمریکا دریافت کردیم؛ مسئله‌ای که هدف قرار ندادن آن‌ها را حتمی می‌داند اما در صدر این لیست احرار الشام قرار دارد.
وی گفت: آمریکا در علنی کردن محتوای توافق‌نامه‌هایمان درباره سوریه تردید دارد اما ما آماده‌ایم همگان را در جریان آن بگذاریم. ما در زمان کنونی برای اعلام محتوای این توافق‌نامه‌ها تلاش می‌کنیم چرا که نمی‌خواهیم در مسیر دیپلماسی محرمانه پیش برویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.