قدس آنلاین - اراک- احمد مختاری: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه اقتصادی صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی با تزریق نقدینگی و رفع موانع تولید شتاب می گیرد.

توسعه صنایع کوچک و متوسط در استان مرکزی شتاب می گیرد

محمد رضا نعمت زاده در جریان دیدار از پنج واحد تولیدی و صنعتی شهرستان ساوه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: واحدهای کوچک و متوسط به عنوان بنیان رونق اقتصادی کشور از اهمیت خاصی برخوردارند و استان مرکزی و شهرستان ساوه نیز به لحاظ بهره مندی از مزیت واحد های کوچک و متوسط نیازمند حمایت است.

وی ادامه داد: بانک های عامل باید در پرداخت تسهیلات بانکی به کارآفرینان و صنعتگرانی که از کارگروه های استانی مجوزهای لازم را اخذ کرده اند، اهتمام داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برخی از واحدهای تخصصی و بزرگ استان مرکزی همچون آذرآب، ماشین سازی و واگن پارس به دلیل رکود بازار و برخی چالش های مالی، گرفتار تنگناهای اقتصادی هستند که با طرح برخی از راهکارهای مشترک، امکان سنجی برای رونق بازار این واحدها در دستور کار قرار گرفت.

نعمت زاده تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی باید در مقوله بازارهای هدف صادراتی برنامه ریزی کنند تا بتوانند ارزش افزوده اقتصادی برای مجموعه خود و نظام اقتصادی کشور را فراهم آورند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح های توسعه ای در واحد های تولیدی باید با جدیت دنبال شود تا ظرفیت مطلوب تولید به منصه ظهور برسد.

وی افزود: در خصوص طرح های توسعه برخی واحدهای صنعتی استان مرکزی تصمیم گیری شد و بررسی چالش های پیش روی این واحدها از جمله نبود برخی زیر ساخت های خدماتی و مسایل زیست محیطی در دستور کار قرار گرفت.

نعمت زاده گفت: با ارزیابی های انجام شده بخش قابل توجهی از واحدهای راکد تولیدی و صنعتی کشور مربوط به واحدهای کوچک است که دولت به دنبال رونق اقتصای این واحدهاست. نماینده مردم ساوه وزرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: نخستین کارگروه تخصصی صنعت با حضور وزیر صنعت و اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی تشکیل و مطالبات صنعتگران و کارآفرینان مطرح شد.

محمد رضا منصوری بیان کرد: در نشست هفته آتی با مدیران عامل بانک های استان مرکزی، کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی می شود تا رونق اقتصادی شتاب گیرد.

وی ادامه داد: صنعت ساوه و زرندیه به عنوان یکی از قطب های اقتصادی استان مرکزی و کشور نیازمند حمایت دولت است و در این راستا باید با تامین نقدینگی توسط سیستم بانکی کشور گام بلندی برای توسعه اقتصادی برداشت. وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنج شنبه در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی با حضور در شهرستان ساوه و منطقه ویژه اقتصادی کاوه از واحدهای تولید بنیان توسعه صنعت خودرو( بن رو)، شیشه کاوه فلوت، مقره سازی ایران، کالوپ و پاک وش بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت های اقتصادی و صنعتی این واحدها آشنا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.