قدس آنلاین: جایگاه مسجد مقدس جمکران کرسی مهمی برای تبیین و رساندن پیام اسلام به جهان است؛ حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) تا زمانی که سراسر شام را فتنه فرا نگیرد ظهور نخواهند کرد و امروز شاهد هستیم که در شام چه غوغایی شده و از سراسر جهان به این منطقه وارد شدند.

انتظار آیت الله نوری همدانی از مسجد جمکران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، آیت‌الله حسین نوری همدانی، مرجع عالیقدر عالم تشیع در دیدار با تولیت و جمعی از خادمان مسجد مقدس جمکران که در آستانه عید سعید غدیر انجام شد، اظهار کرد: اقدامات شما در مسجد مقدس جمکران خوب و وسیع است ولی جایگاه جمکران اقتضاء می‌کند،‌ اینگونه اقدامات وسیع‌تر و روشن‌تر باشد.

وی تصریح کرد: ویژگی‌هایی در انبیاء و اولیای الهی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به حکمت در حضرت نوح علیه السلام، سخاوت در حضرت ابراهیم علیه السلام، شهامت در حضرت موسی علیه السلام، عبادت در حضرت عیسی علیه السلام و زهد در حضرت داوود علیه السلام اشاره کرد که تمام این ویژگی‌ها در امیرالمومنین علیه السلام وجود دارد.

وی ادامه داد: شخصیت امیرالمومنین امام علی علیه السلام باید به صورت وسیع در جامعه تبیین شود، یکی از موضوعات مهم امروز این است که در مقابل تکفیری‌ها ایستادگی کنیم، چرا که آن‌ها کسانی هستند که قصد دارند نقابی بر چهره آن حضرت(ع) بزنند تا معارف ایشان نهفته بماند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه غدیر فقط یک روز نیست، گفت: برخی از حوادث و وقایع مقطعی نیستند، بلکه برای کل زمان‌ها هستند، امیرالمؤمنین علیه السلام نماد حکومت اسلامی از نظر سیاست، زهد و عبادت هستند. ما وظیفه داریم از طریق ایشان اسلام و حکومت اسلامی ناب را به دنیا نشان دهیم.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد:‌ باید سعی کنیم از کتاب‌های اهل سنت عظمت و شخصیت امیرالمومنین علیه السلام را بیان کنیم، امروز لازم است به جنگ تکفیری‌ها برویم زیرا آنان در برابر ولایت جبهه‌گیری کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید کرسی‌هایی در جمکران برای شناساندن حکومت و شخصیت امام علی علیه السلام برگزار شود، گفت: کتاب‌های فراوانی مانند نهج‌البلاغه وجود دارد که می‌توان از آنها عدالت، سیاست و حکومت این امام بزرگوار(ع) را بیان کرد، قلمروی حکومت اسلام و ایران وسیع بوده است و بی‌عرضگی سلاطین این بوده که ایران را تسخیر کردند.

وی تاکید کرد: جایگاه مسجد مقدس جمکران کرسی مهمی برای تبیین و رساندن پیام اسلام به جهان است؛ حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) تا زمانی که سراسر شام را فتنه فرا نگیرد ظهور نخواهند کرد و امروز شاهد هستیم که در شام چه غوغایی شده و از سراسر جهان به این منطقه وارد شدند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اخبار مربوط به آخرالزمان گفت: تا زمانی که سراسر شام را فتنه فرا نگیرد امام زمان(عج) ظهور نمی‌کنند چند سال است که جریان مقاومت وجود دارد، از طرفی سوریه،‌ ایران و آزادیخواهان و از طرفی دیگر آمریکا،‌ صهیونیست، عربستان سعودی و قطر است.

وی خاطرنشان کرد: شیعه درست به جهانیان شناسانده نشده است،‌ سعی شده شیعه را درست نشناسند، حتی غرب شیعه را از کتاب‌های سنی‌ها شناخته است، در حالی که اسلام اصیل شیعه است و امروز دنیا نیاز دارد که شیعه شناسانده شود و جایگاه مسجد مقدس جمکران برای این امر بسیار مطلوب و مهم است.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در این دیدار گزارش مختصری از فعالیت‌های بخش‌های مختلف این مسجد در خدمت رسانی به عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) ارائه کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.