جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بار دیگر مناطق مسکونی یمن را آماج حملات خود قرار دادند.

 تجدید درگیری‌ها در سایه حملات شدید عربستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، درگیری‌های شدید بین ارتش و کمیته‌های مردمی و مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن که از حمایت ائتلاف متجاوز سعودی برخوردار بودند در دو منطقه الزُنوج و عُصیفره در شمال شهر تعز از سر گرفته شد و بر اثر این درگیری‌ها شماری از دو طرف کشته و یا زخمی شدند.

منطقه الضباب و کوه هان در جنوب غرب تعز نیز شاهد درگیری‌های مشابهی بود که بر اثر آن 6 تن از مزدوران منصور هادی کشته و 5 نفر نیز زخمی شدند.

یک منبع نظامی به المیادین گفت که شماری از مزدوران رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در پی حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی که مراکز تجمع آنها را در بخش ساحلی ذُباب در جنوب غرب تعز، هدف قرار داد، کشته و یا زخمی شدند.

وزارت دفاع یمن نیز اعلام کرد که در پی دفع حمله مزدوران منصور هادی به سمت منطقه الحویْمی در بخش کَـرِش درشمال استان لحج توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

خبرنگار المیادین از افزایش شمار قربانیان حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی که طی آن خودروی مسافران یمنی در جاده نقیل الوتده در بخش خَولان در شمال صنعا هدف قرار گرفت خبر داد.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای این حمله ائتلاف متجاوز سعودی به 12 نفر رسیده است که بیشتر آنها زن و کودک هستند. همچنین شمار مجروحان این حمله نیز به 3 نفر رسیده است.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی همچنین خط نقیل یَسْلِح در بخش بلاد الروس صنعا را نیز هدف قرار دادند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در راستای عملیات نظامی با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان، یک خودروی نظامی مزدوران منصور هادی در منطقه الحول الشرقیه در بخش نِهْم در شمال شرق صنعا را منهدم کردند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی 5 بار نیز بخش هیلان در مأرب در شمال شرق یمن را همراه کردند که این حملات ساعاتی بعد از به شهادت رسیدن 5 غیر نظامی در پی یک حمله هوایی به وادی الزغن در بخش صِرواح غرب شهر مأرب در شمال شرق صورت گرفت. جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی همچنین پادگان گارد ریاست‌جمهوری در شرق شهر ساحلی الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی همچنین 7 بار پادگان پلیس در مرکز شهر صعده در شمال یمن و دو منطقه الظاهر و الملاحیط در بخش حیْدان  در غرب صعده را هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی به المیادین گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مرکز تجمع متجاوزان سعودی در نهوفه و الحمر در نجران واقع در مرزهای مشترک این کشور با عربستان را هدف حملات سنگین توپخانه‌ای خود قرار دادند.

همزمان با این تحول، یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع ارتش سعودی در جبل الدخان در جیزان را گلوله‌ باران کرد. در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی نیز دوبار وادی جاره و روستای المعرسه در شرق جبل الدخان را بمباران کردند.

بعد از شکست مذاکرات اخیر گروههای یمنی در کویت، ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود را به پایتخت و نوار مرزی یمن شدت بخشیده است. تعداد حملات این ائتلاف به مناطق مسکونی یمن در برخی از روزها به بیش از یکصد حمله می رسد و این در حالی است که اوضاع انسانی به دلیل ادامه تحریم هوایی و دریایی و مشکل بودن ورود کالا و دارو به این کشور بدتر شده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که تجاوز عربستان سعودی به یمن منجر به جان باختی 10 هزار یمنی و آواره شدن سه میلیون نفر شده است. همچنین حدود 200 هزار نفر به دنبال یافتن پناهگاهی به خارج از این کشور مهاجرت کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.