متین منتظمی با بیان اینکه برخی خطبه‌های نمازجمعه را برای خود خطر می‌دانند، گفت: بخش سیاسی و عبادی نمازجمعه را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

برخی مسئولان سیاست را از خطبه های نماز جماعت جدا میدانند/مسئولان خطبه‌های نماز جمعه را خطر ندانند

به گزارش قدس آنلاین، متین منتظمی دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان کشور در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن انتقاد از اظهار نظر برخی مسئولان دولتی مبنی بر اینکه نمازجمعه جای صحبت درباره معاهده «FATF» نیست، گفت: نماز جمعه یک فریضه عبادی-سیاسی است و کسی که آن را سیاسی نداند، سخت در اشتباه است.
وی با بیان اینکه سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست، ادامه داد: فریضه نماز جمعه نیز بر اساس همین اصول استوار است.
منتظمی با تاکید بر اینکه در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه درباره برخی مسائل که عزت مردم را زیر سؤال می‌برد هشدار داده می‌شود، تصریح کرد: امامان جماعت از روی دلسوزی و برای بهبود اوضاع و شرایط کشور مسائلی را مطرح می‌کنند.
دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان کشور با بیان اینکه یک عده این هشدارها را برای خودشان خطر می‌بینند، گفت: برخی می‌خواهند با زیر سؤال بردن فریضه عبادی-سیاسی نماز جمعه بخش سیاسی و عبادی این فریضه الهی را از هم جدا کنند در حالیکه جدا کردن این دو مقوله امری غیرممکن است.
منتظمی به خطرات جدایی مقوله عبادی و سیاسی فریضه نماز جمعه اشاره و افزود: اگر بخواهیم بین دو مقوله سیاسی و عبادی نماز جمعه فاصله بیاندازیم، کلنگ اول جدایی دین از سیاست را زده‌ایم و این یک تفکر کاملاً غلط است.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.