یک مقام ارشد آمریکا روز شنبه اعلام کرد که اختلاف بین باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو در زمینه توافق هسته ای با ایران بر میزان کمک نظامی امسال دولت آمریکا به اسرائیل تاثیر داشته است.

اختلاف اوباما و نتانیاهو درباره توافق با ایران بر میزان کمک آمریکا به اسرائیل تأثیر داشته است

به گزراش قدس آنلاین به نقل از میزان، یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرد که اختلاف بین باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو در زمینه توافق هسته ای با ایران بر میزان کمک نظامی امسال دولت آمریکا به اسرائیل تاثیر داشته است.
این در حالی است که «ایهود باراک و موشه یعلون» دو وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی عقیده دارند که مخالفت فعال نتانیاهو علیه توافق هسته ای بین تهران و واشنگتن و به خصوص سخنرانی او در کنگره بر ضد توافق هسته ای موجب شده است دولت اوباما در میزان کمک نظامی به اسرائیل تجدید نظر کند و قطعا اگر مخالفت نتانیاهو با توافق هسته ای نبود دولت اوباما بسیار بیش از این رقم کنونی به اسرائیل کمک می کرد.
با این حال یکی دیگر از مقامات آمریکا حاضر درگفت وگوهای هسته ای دراین باره می گوید که گمان نمی کنم زمان توافق هسته ای با ایران بر میزان کمک نظامی به اسرائیل تأثیر داشته باشد، تعهد ما به امنیت اسرائیل در هر شرایطی خدشه‌ناپذیر است، رقم کنونی تنها به علت محدودیت های بودجه ای است و هیچ عامل دیگری در این زمینه دخیل نیست.
اعتراض مقامات رژیم صهیونستی به بسته کمک نظامی آمریکا به این رژیم در حالی است که به عقیده کارشناسان رقم کنونی 38 میلیارد دلار بی سابقه بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.