۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 457654

قدس آنلاین / حسین احمدی: اگرمی خواهیم احترام مدیران شهری را نسبت به مردم آن شهر بسنجیم، باید به مبلمان آن شهرنگاهی بیاندازیم.

هدف طراحی شهری و ایجاد مبلمان زیبا، فراهم نمودن محیطی جذاب و پُرانرژی برای مردم بوده و در فضای میان ساختمانها، به عناصر مکملی نیاز می باشد تا زندگی شهری را سامان ببخشد و امکان زندگی را در فضای محصور میان سنگ و آجر فراهم کند.

استفاده از تجهیزات و مبلمان مناسب به شهروندان این امکان را می دهد که در فرصت های لازم ازنشستن و دیدن فضای شهری لذت برده و ارتباط اجتماعی و کلامی با یکدیگر برقرار نمایند.

در دهه های گذشته در شهرهای مازندران به مبلمان شهری توجه خاصی نشد و کمتر شهرداری به این مهم پرداخت و ناموزونی برای مردم، عادی گردید.

در این میان، شهرداری ساری جزو معدود شهرداری هایی بود که طی سه سال گذشته تمام تلاش خود را در این زمینه بکارگرفت و جان تازه ای به زیبایی های بصری شهر بخشید.

شهردار جوان ساری، با بکارگیری هنرمندان، تغییرات زیادی را در بخش های مختلف شهر ایجاد و در این رابطه، نصب اِلمان ها یکی از موفق ترین اقدامات در راستای تزئین فضای شهری بوده است.

ساری که در گذشته از نمادهای آئینی، سنتی و مذهبی دور بود و مردم تنها زیبایی های طبیعی شهر را می دیدند، به یکباره با رویکرد جدید، شهر برای شهروندان جذاب تر شد و شهروندان با المان هایی پراز نوستالژی روبرو شدند.

یک دست مریزاد باید به این شهردار ایده پرداز گفت که سهم زیبایی را در زندگی مردم فراموش نکرد و سعی نمود چشمان مردم شهرش را خندان ببیند.

و نباید هرگز فراموش کنیم که یک شهر زیبا و شاداب، همیشه مورد توجه و استقبال قرار می گیرد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.