قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: تحکیم بنیان خانوده از مهمترین ضرورتهای امروز کشور است و به یقین نقش حوزه های علمیه در این راستا بسیار کارگشا و مؤثر خواهد بود.

مهمترین نیاز امروز حوزه های علمیه گفتمان سازی است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس با مدیران مدارس حوزه های علمیه خواهران استان، با تبریک پیشاپیش عید ولایت و امامت  گفت: مهمترین نیاز امروز حوزه های علمیه گفتمان سازی و فرهنگ سازی است که متأسفانه کمتر به آن توجه می شود.

اردشیر نوریان افزود: آشنایی مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان با فعالیتها، کمبودها و همکاری با حوزه های علمیه خواهران فلسفه تشکیل این نشست است.

وی افزود: جا دارد در این نشست نیز از خدمات ارزنده آیت الله ناصری، نماینده سابق ولی فقیه در استان که پایه گذار بسیاری از خدمات بودند، تشکر و یاد کنیم.

عضو کمسیون امنیت ملی با تأکید بر اینکه در تخصیص اعتبارات نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست، افزود: تا به امروز احکام خوبی در جهت کمک به حوزه های علمیه خواهران در مجلس تصویب شده است اما اشکال کار این است که عملیاتی نمی شوند و این ضعف کار است.

نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، تعامل و نشست دو جانبه از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان با استاندار را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: مهمترین نیاز امروز حوزه های علمیه گفتمان سازی و فرهنگ سازی است که متأسفانه کمتر به آن توجه می شود.

وی تحکیم بنیان خانوده را از مهمترین ضرورتهای امروز کشور بیان کرد و گفت: به یقین نقش حوزه های علمیه در این راستا بسیار کارگشا و مؤثر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نقش حوزه های علمیه باید در متن جامعه احساس شود و این از ضرورتها است، خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع خیرین در حوزه های علمیه خواهران بسیار کارگشا خواهد بود که لازمه آن برگزاری نشستهای مستمر با خیران و بیان آثار و عملکرد حوزه های علمیه در راستای آشنایی هر چه بیشتر آنها با این مراکز دینی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در بحث قوانین مشکلات خاصی برای کمک به حوزه های علمیه وجود ندارد تنها نیاز به انشاء احکام برنامه ششم داریم، گفت: باید نیازمندی ها و کمبودها و مواردی که نمایندگان مجلس می توانند یاری گر حوزه های علمیه باشند به صورت مصداقی برای آنها توضیح داده شود تا بتوانند با دهمه توان و با دست پر وارد میدان شوند.

نوریان در ادامه با اشاره به اینکه همه مشکلات در بحث سخت افزاری خلاصه نمی شود، افزود: بسیاری از مشکلات امروز کشور در بحث نرم افزاری است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید در حوزه های علمیه خواهران برای بحثهای فکری برنامه ریزی صورت گیرد، تصریح کرد: تشکیل اتاق فکر در مجموعه مدیریتی حوزه های علمیه خواهران از ضرورتها است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.