قدس آنلاین/ پروین محمدی: اورژانس 115 خراسان رضوی با زیر پوشش قرار دادن 6 دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گناباد، سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه و تربت‌جام طی مرحله دوم طرح امداد تابستانی 10 هزار فوریت پزشکی را به زائران و مسافران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ارایه داده است.

10 هزار مأموریت پزشکی اورژانس 115 خراسان رضوی در مرحله دوم طرح تابستانی

این مطلب را رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 خراسان رضوی به مناسبت «روز ملی اورژانس» در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد و افزود: در مرحله دوم طرح امداد تابستانی با توجه به فراوانی سفرها 174 پایگاه جاده‌ای و شهری، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو بالگرد و بیش از هزار نفر پرسنل اورژانس کار فوریت‌های پزشکی را در سراسر جاده‌ها و مناطق شهری استان برعهده داشته و حوادث، تصادفات و موارد اورژانسی پزشکی را پوشش داده‌اند.

دکتر رضا وفایی‌نژاد با بیان اینکه اورژانس 115 خراسان رضوی به مناطق زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، سبزوار، گناباد، نیشابور، تربت‌حیدریه و تربت‌جام خدمات لازم را ارایه می‌دهد، خاطرنشان کرد: با استقرار آمبولانس‌ها در ساعاتی از روز و ابتدای شب در حاشیه جاده‌ها نسبت به تأمین امنیت روانی و پوشش خدمات اورژانسی اقدام شده و در صورت بروز حوادث فوریت‌های پزشکی انجام خواهد شد.

دکتر وفایی‌نژاد با اشاره به بررسی‌های انجام شده درخصوص درخواست‌های اورژانسی زائراین تصریح کرد: بیشترین موارد درخواست مربوط به مسمویت‌های ناشی از مصرف موادغذایی فاسد، آب آلوده و... می‌باشد که با توجه به استفاده از آب‌های سطحی و رودخانه‌ای در بین راه یا مصرف غذاهای رستورانی و ناسالم ایجاد شده باشد، از این رو به مسافران و زائران امام هشتم(ع) توصیه می‌شود.

- به وضعیت بهداشتی آب مصرفی، موادغذایی که از اغذیه فروشی‌ها و یا خوراک پزی‌ها و رستوران‌ها تهیه می‌کنند، دقت بیشتری داشته باشند و در طول سفر حتماً از آب آشامیدنی سالم بطری و بسته‌بندی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: از نگهداری هر نوع غذای گرم پس از پخت خودداری کرد. چون به دلیل نگه داشتن موادغذایی گرم با رشد میکروب‌ها و سم باکتری‌ها دچار مسمومیت، اسهال‌های مسافتری یا خونی می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی و اورژانس 115 خراسان رضوی با تأکید به اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مهم‌ترین عامل سفر ایمن می‌باشد، اظهار داشت: در صورت وقوع حوادث بلافاصله با اورژانس 115 تماس تلفنی داشته باشید تا در اسرع وقت آمبولانس و تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام شود.

وی تعداد مأموریت‌های انجام شده از ابتدای مرحله دوم طرح تابستانی اورژانس 115 استان را 10 هزار و 927 مورد دانست که سه هزار و 993 مورد مربوط به حوادث ترافیکی و 6 هزار و 934 مورد مربوط به بیماری‌ها و موارد غیرترافیکی است، اعلام کرد: از این تعداد در مجموع 9 هزار و 429 مورد به بیمارستان اعزام شده‌اند و هزار و 340 مورد درمان سرپایی داشته و 911 مورد هم به علت‌های مختلف بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.