نتایج جدیدترین نظر سنجی باز هم از کاهش محبوبیت اتحادیه احزاب متحد مسیحی و افزایش رضایتمندی شهروندان از حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان خبر می دهد.

کاهش محبوبیت حزب مرکل / کدام حزب محبوب‌تر است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نتایج نظر سنجی جدیدی که موسسه امنید به سفارش نشریه بیلد انجام داده است نشان می‌دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی باز هم با کاهش محبوبیت در بین شهروندان روبرو بوده اند و از طرف دیگر محبوبیت حزب ضد یوروی "جایگزینی برای آلمان" در بین شهروندان افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس اتحادیه احزاب متحد مسیحی متشکل از احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی 32 درصد آراء شهروندان را به دست آورده و یک درصد نسبت به هفته قبل با کاهش محبوبیت مواجه شده و میزان موافقت با حزب ضد یورو نیز برای چهارمین بار متوالی افزایش پیدا کرده و به 14 درصد رسیده است.

حزب سوسیال دموکرات نیز با یک درصد صعود 24 درصد آراء شهروندان در این نظر سنجی به دست آورد.

در این نظر سنجی سبزها و چپ ها بدون تغیییر 11 و 9 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند.

موسسه امنید این نظر سنجی را از بین 2780 نفر واجد شرایط و در فاصله بین هشتم و 14 سپتامبر انجام داده است.

امروز (یکشنبه) در برلین یک انتخابات محلی برگزار می شود. نظر سنجی ها پیروزی چشمگیری را برای حزب ضد یورو در این انتخابات پیش بینی  می کنند.

در انتخابات محلی اخیر ایالت مکلنبورگ-فورپومرن آلمان نیز  حزب راست افراطی "جایگزینی برای آلمان" موفقیتی بزرگ را تجربه کرده و از نامزد حزب دموکرات مسیحی مرکل پیشی گرفت.

بر اساس نتایج اعلام شده تقریبا همه احزاب سنتی آلمان در این انتخابات ایالتی کم یا زیاد رای خود را از دست داده اند و می توان گفت حزب راست گرای افراطی آلمان برنده بزرگی در این انتخابات بوده است.

حزب سوسیال دموکرات آلمان در این انتخابات با کسب  30.6  درصد آراء در جایگاه نخست قرار گرفته و حزب ضد یورو نیز با کسب 21 درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفت. حزب دموکرات مسیحی مرکل نیز با کسب  حدود 19 درصد آراء در جایگاه سوم بعد از حزب افراطی این کشور قرار گرفت. این یکی از بدترین نتایج انتخاباتی برای حزب مرکل در این ایالت بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.