مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شکستها و ناکامی‌های آل سعود در عراق، سوریه و لبنان نشان داد که این رژیم در مسیر سپرده شدن به موزه‌های تاریخ قرار گرفته است.

آل سعود در مسیر سپرده شدن به موزه‌های تاریخ!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار یدالله جوانی، معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص دعوت آل سعود از منافقین برای حضور در مراسم حج، با اشاره به آشکارسازی روابط سعودی‌ها با منافقین اظهار داشت: سیاست آل سعود از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در چارچوب سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا، مقابله با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بوده است. بر همین اساس نقش آل سعود در بسیاری از توطئه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی طراحی و اجرایی شده، غیرقابل‌انکار است؛ اما برخی از ارتباطات سعودی‌ها با مخالفان انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر خصوصاً در ماه‌های گذشته آشکارتر و برجسته‌تر شده است.

وی با ارزیابی آشکارسازی ارتباطات سعودی‌ها با منافقین افزود: این‌گونه نیست که سعودی‌ها فاز جدیدی را علیه جمهوری اسلامی شروع کرده باشند، به نظر می‌رسد این روابط که در گذشته به شکل پنهانی و غیررسمی بوده، الآن آشکار می‌شود. به‌عنوان نمونه سعودی‌ها از سالیان گذشته با صهیونیست‌ها در حوزه‌های مختلف ارتباط و همکاری داشتند. آنها در کنار صهیونیست‌ها و علیه جریان مقاومت در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و 51 روزه کاملاً ایفای نقش می‌کردند.

معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام سعودی‌ها را حاکی از استیصال توصیف کرد و بیان داشت: سعودی‌ها با گروه‌های ضد انقلاب که در ایران اقدامات خرابکارانه انجام می‌دادند، ارتباط داشتند که این روابط در حال حاضر آشکار می‌شود. موضوع منافقین نیز از همین جنس است. آل سعود با جریان نفاق نیز از قبل ارتباطاتی داشته اما اکنون آشکار شده است. به نظر می‌رسد استیصال و گرفتاری‌های آل سعود خصوصاً بعد از جنگ علیه یمن دلیل اصلی آشکارسازی این روابط است؛ لذا رفتار عربستان موضعی فعالانه و ابتکارانه نیست، بلکه اقدامی منفعلانه در قبال مسائل منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پاسخ به این سؤال که «مدعیان حمایت از حقوق بشر و دموکراسی با حمایت خود از گروهکهایی چون منافقین چه توجیهی بر این اقدام دارند؟» گفت: امروز یکسری از واقعیتها برخلاف این ادعاها وجود دارد. آمریکایی‌ها پرچم دفاع از حقوق بشر را بلند کرده‌اند؛ اما بیشترین جنایت را بر روی کره زمین مرتکب می‌شوند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آشکارسازی روابط منافقین و سعودی‌ها را موجب رسوایی بیش‌ازپیش آنها دانست و ادامه داد: امروزه آشکار شدن این ارتباطات یک رسوایی بزرگ هم برای خود منافقین و هم برای آل سعود است. منافقین کارشان به‌جایی رسیده که با شعار دفاع از حقوق ملت ایران با یک جریان فاسد، دیکتاتور و وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا ارتباط برقرار می‌کنند؛ لذا منافقین این روابط را از سر استیصال آشکار می‌کنند. از طرف دیگر آل سعود نیز روابط خود را با گروهی آشکار می‌کند که نزد ملت ایران منفورترین گروه است.

وی با اشاره به جنایتها و خیانتهای فراوان منافقین گفت: منافقین از سالهای نخستین انقلاب اسلامی جنایتهایی را در حق ملت ایران روا داشته‌اند. آنها با حضور در برخی از عملیات‌های عراق خیانتهایی را در جنگ علیه ایران داشتند و در کنار صدام علیه ملت خود مشارکت کردند. منافقین در اردوگاه‌های رژیم بعثی آزادگان را مورد شکنجه قرار می‌دادند. آنها ترورهای زیادی را به انجام رساندند.

جوانی مطرح‌شدن دموکراسی از سوی سعودی‌ها را نیز جزء طنزهای روزگار خواند و اشاره داشت: آل سعود یک رژیم دودمانی و خاندانی است و اساساً دموکراسی در عربستان معنا ندارد. آنهایی که دم از حقوق شهروندی و حق انتخاب ملتها می‌زنند، به رژیمی وصل شده‌اند که از فاسدترین، مستبدترین و وابسته‌ترین رژیم‌ها در منطقه است. مطبوعات و رسانه‌های آزاد، انتخابات و مجلس در عربستان وجود ندارد و گردش قدرتی صورت نمی‌گیرد. یک خانواده اشرافی حکومت را از ده‌ها سال گذشته در اختیار گرفته و یک حالت موروثی دارد. مطرح‌شدن بحث حقوق بشر و دموکراسی از سوی آنها جزء طنزهای روزگار است؛ لذا در ورای این ادعا باید واقعیتها را مشاهده کرد.

وی آل سعود و منافقین را مزدوران آمریکا و صهیونیستها خواند و عنوان کرد: آل سعود امروزه یک اسلام آمریکایی را دنبال می‌کند و جریان منافقین نیز یک فرقه ضاله است. هر دو به‌نوعی وابسته به آمریکا و صهیونیستها هستند. حکام سعودی به تعبیر مقام معظم رهبری گمراهان روسیاهی هستند که بقای خود را در ارتباط با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌بینند. منافقین نیز چنین وضعیتی دارند. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در عقبه آل سعود و منافقین قرار دارند. این مزدوران سیاست‌های آنها را به پیش می‌برند. سعودی‌ها در قالب حاکمیت یک سرزمین را تصرف کرده‌اند و این حاکمیت غاصبانه امروزه بزرگترین مشکل در جهان اسلام محسوب می‌شود. منافقین نیز در قالب یک فرقه، اقدامی غیر از مزدوری انجام نداده‌اند.

معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که «دلایل اصلی به‌کارگیری منافقین از سوی سعودی‌ها چیست؟» گفت: آل سعود به‌ عنوان مجری سیاست‌های آمریکا در منطقه هر اقدامی که قادر بود به انجام رسانده است. آنها در مقطعی تظاهر به دوستی داشتند؛ اما از برهه‌ای چهره خصمانه خود را آشکارتر کرده‌اند. همان‌طور که آمریکایی‌ها بارها در برخورد با جمهوری اسلامی ایران گفته‌اند که همه گزینه‌ها روی میز است، آل سعود، منافقین و جریان‌های فرقه‌ای از جمله این گزینه‌هاست. منظور آمریکایی‌ها از همه گزینه‌ها صرفاً گزینه نظامی نیست و آنها از هر امکان در اختیار خود برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

وی آشکارسازی روابط دشمنان ایران را نشانه‌ای از اوج استیصال آنها توصیف کرد و بیان داشت: اگر آمریکایی‌ها تا به‌ حال اقدامی را انجام نداده‌اند، به خاطر ناتوانی و عجز بوده است؛ وگرنه آنها همراه با دنباله‌های خود از جمله صهیونیستها، آل سعود و گروه‌های تکفیری- سلفی هر اقدامی که توانستند، به انجام رسانده‌اند. آشکارسازی روابط آنها اوج استیصال است و اتفاق جدیدی روی نداده است. تنها اتفاق جدید آشکارسازی روابط پنهانی آنها است.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ناکامی‌های سعودی‌ها گفت: هم‌پیمانان جمهوری اسلامی امروز مشخص هستند. ایشان ملتها و جریانهای مقاومت در منطقه و تمامی کسانی هستند که در عراق، سوریه، لبنان و شبه‌جزیره در مقابل رژیم صهیونیستی از حقوق ملت‌ها دفاع می‌کنند. متحدان جمهوری اسلامی مردم پایه و به دنبال عزت، استقلال و هویتیابی مسلمانان هستند. آل سعود امروزه در صحنه احساس ضرر و درماندگی می‌کند. این رژیم مسیر پیش روی خود را فروپاشی می‌بیند. جنگ یمن این حقیقتها را آشکار کرد. شکستها و ناکامی‌های آل سعود در عراق، سوریه و لبنان نشان داد که این رژیم در مسیر سپرده شدن به موزه‌های تاریخ قرار گرفته است.

وی نتیجه ناکامی‌های سعودی‌ها را تمسک به هر ابزاری اعلام کرد و ادامه داد: آشکارسازی روابط از همین ابزارها است که گمان می‌کند با این عملیات روانی قادر است رعب و وحشتی ایجاد کند؛ اما این مسئله نتیجه عکس می‌دهد و به ضرر آنها تمام می‌شود. کار عربستان به‌جایی رسیده که با یک جریان نفاق ارتباط برقرار می‌کند که داعشی‌های دهه شصت هستند.

جوانی در پایان با مقایسه جنایتهای منافقین با داعش اظهار داشت: جنایتهایی که داعش امروزه در عراق، سوریه، لبنان، یمن و نقاط دیگر دنیا مرتکب می‌شود، منافقین همان جنایتها را در ایران در دهه شصت به انجام می‌رساندند. ترورها، سر بریدن‌ها، به خاک و خون کشیدن افراد بی‌گناه، مزدوری برای بیگانگان در راستای منافع خود و ضربه به حقوق ملت ایران از جمله جنایتهای این داعشی‌های دهه شصت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.