ایالات آلمان بعد از دستگیری اخیر سه مظنون داعشی در اقامتگاه های پناهندگان آلمان شایستگی اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی کشورشان در تشخیص گذرنامه های اصلی از جعلی را زیر سوال بردند.

بی اعتمادی آلمان به اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اخیرا و بعد از دستگیری سه مظنون داعشی در اقامتگاه های پناهندگان آلمان انتقادات زیادی به اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان وارد شده مبنی بر اینکه این سازمان نمی تواند گذرنامه های جعلی را از اصلی تشخیص دهد.

البته اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان این انتقادها را رد کرده است. در موضع گیری این اداره فدرال آلمان که روز شنبه ارائه شده آمده است که سازمان ها از ایالات مختلف آلمان هیچ گونه مدارک و شواهد مشخصی مبنی بر اینکه گذرنامه های پذیرفته شده توسط اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی ایراد داشته است ارائه نداده اند. بررسی اسناد هویت پناهندگان، یک روند روتین اداره ما در هماهنگی با سایر سازمان ها است.

بر اساس اطلاعات اداره فدرال پناهندگان و مهاجرت آلمان این سازمان از ماه مارس سال جاری 53.603 اسناد هویت را مورد بررسی قرار داده که 3311 مورد آن ها ایراد و اشکال داشته است.

چندی پیش فرستنده RBB از انتقادات و اتهامات جدی بسیاری ایالات آلمان علیه اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان گزارش داد. از جمله اینکه وزیر داخلی ایالت بایرن آلمان اعلام کرده بود که در نمونه های قابل توجهی از گذرنامه های پناهندگان هویت های جعلی و نه اصلی از آن ها کشف شده است.  به گفته وی این مسئله با خطرات موجود در شرایط امنیتی ایالت ما سازگار نیست.

روز سه شنبه گذشته در ایالت   اشلسویگ-هولشتاین آلمان سه پناهنده سوری که مظنون به همکاری با تروریست های داعش بودند دستگیر شدند. ظاهرا این مظنونین داعشی در اواخر سال 2015 با گذرنامه های جعلی از مرزها عبور کرده بودند.

همچنین پلیس آلمان این موضوع را که مسائلی در بررسی صحت گذرنامه های پناهندگان سوری وجود دارد را تایید می کند. یک سخنگوی پلیس آلمان این مسئله را رد نکرد که در برخی حملات، اسناد اصلی هویت افراد دزدیده شده و توسط تروریسم داعش به کار گرفته می شود.

وزیر داخلی ایالت بایرن آلمان از بقیه ایالات این کشور نیز درخواست کرد که سریعا به این مسئله که چگونه باید با مسئله اسناد جعلی تشخیص داده نشده برخورد شود بپردازند. وی می خواهد هفته آینده این مسئله را با وزیر کشور آلمان در میان بگذارد.

ایالت "براندنبورگ" آلمان نیز اعلام کرده است که خود می خواهد حدود 18 هزار از اسناد هویتی که توسط اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی تایید شده است را مصادره کرده و مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش rbb محققان ایالت بایرن آلمان تنها در یک مورد از جعلی بودن حدود 19 گذرنامه اطمینان حاصل کردند که (اداره فدارال و مهارجت پناهندگان) آن را تایید کرده بود. به گفته یک سخنگوی وزارت داخلی ایالت بایرن، آمارهای واقعی در این باره بسیار بالاتر است چرا که بسیاری سازمان ها به بررسی های اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان اعتماد می کنند.

وزارت داخلی ایالت بایرن آلمان انتقاد شدیدی به عملکرد اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی این کشور وارد کرده و تاکید کرد: من نمی توانم بفهمم  که چرا این اداره که هر گذرنامه ای را می تواند در آرامش و با خیال راحت مورد بررسی قرار دهد این گذرنامه های جعلی را تشخیص نداده است.

به گزارش rbb- همچنین دیگر ایالات آلمان نیز به بررسی ها و کنترل های گذرنامه و هویت اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان بی اعتمادند. در ایالت مکلنبورگ- فورپومرن در حال حاضر حدود 3300 گذرنامه در دست بررسی است که در بین آن ها 140 گذرنامه جعلی سوری یافت شده است. چهار مورد از آن ها را اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان قبلا تایید کرده بود. سه مورد از هویت های جعلی تایید شده در منطقه  تحت حاکمیت تروریسم داعش تنظیم شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.