وزیر خارجه سعودی طی مقاله ای در نشریه وال استریت ژورنال بار دیگر ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد.

الجبیر:ایران در انفجار سفارت آمریکادر بیروت نقش داشته است/ایران به سران القاعده پناه داده است/ایران وانصارالله در گروه تروریستها قراردارند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، عادل الجبیر طی مقاله ای در نشریه وال استریت ژورنال با ادعای اینکه ایران کشوری پیشرو در فهرست کشورهای حامی تروریسم است مدعی شد: ایران از سال 1979 میلادی در چند عملیات تروریستی دست داشته است.
او با متهم کردن ایران در دست داشتن در انفجار سفارت آمریکا در بیروت و پایگاه نظامیان آمریکایی در لبنان ادعا کرد: ایران در انفجار برج های "الخبر" در عربستان و یورش به بیش از سفارتخانه در این کشور از جمله سفارت های انگلیس، آمریکا و عربستان دست داشته است.
وزیر امور خارجه عربستان در  ادامه ادعاهای متوهمانه و بی اساس خود می نویسد که ایران به سران القاعده پناه می دهد و «سعد» پسر «اسامه بن لادن» و «سیف العدل» رهبر اصلی عملیات تروریستی القاعده مورد حمایت دولت ایران هستند. (!)
الجببیر با تکرار این اتهام واهی که حزب الله لبنان گروهی تروریستی است، ایران را به تولید و توزیع دستگاه‌های انفجاری و بمب‌های دست‌ساز در بین شبه‌نظامیان منطقه متهم کرد.
او همچنین در ادامه ادعاهایش بشار اسد را عامل بحران سوریه، کشتار و بی‌خانمان شدن میلیونی مردم سوریه دانست و مدعی شد که ایران با اعزام نیروهای زمینی به سوریه به بحران دامن زده است.
الجبیر ادعا کرد که که جهان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهانی امن بود(!) اما با قدرت گرفتن ایران و پافشاری مقامات ایرانی مبنی بر صدور انقلاب به مناطق دیگر ناامنی در منطقه افزایش یافته‌ است.
وزیر امور خارجه عربستان با با بیان این ادعای مضحک که عربستان از پیشتازان اصلی مبارزه با تروریسم در جهان است و نردیک به 100 میلیون دلار برای تاسیس مرکز ضدتررویسم در آمریکا هزینه کرده  و توانسته است نزدیک به 40 کشور اسلامی را در اتحادی نظامی علیه تروریسم و افراط‌گرایی  را متحد کند ادامه می دهد که پس از توافق هسته‌ای فعالیت ها و دخالت های ایران در امور کشورهای منطقه افزایش  یافته است.
وی در پایان این مقاله ضمن اشاره به اینکه سیاست عربستان در مقابل ایران همچنان بی‌ تغییر می‌ ماند در عین حال مدعی شد که عربستان در پی ایجاد روابط بهتر با ایران است به شرطی که ایران فعالیت های خرابکانه خود در امور کشورهای دیگر و همچنین سیاست حمایت از تروریسم را کنار بگذارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس حاج احمد ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    دیگه این توله شیطان واق واق کرد اول بروتکلیفتومعلوم کن زنی یا مردی بدبخت فلک زده شماها انقدرپست وناچیزهستیدکه بایک نهیب حیدری رهبر انقلاب دنبال سوراخ موش میگشتید