قدس آنلاین- اراک-احمدمختاری: جشنواره موسیقی، غذا و سوغات اقوام ایرانی شامگاه یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب ایران در اراک گشایش یافت.

جشنواره موسیقی، غذا و سوغات اقوام ایرانی در اراک گشایش یافت

این نمایشگاه محل معرفی سوغات، غذا و صنایع دستی هفت استان اردبیل، خراسان شمالی، کردستان، فارس، لرستان، گیلان، سیستان و بلوچستان است.

در این جشنواره 16غرفه برای معرفی صنایع دستی، سوغات و هدایای مختلف استان های برپا شده است و همچنین در کنار این نمایشگاه موسیقی محلی زنده استان های سیستان وبلوچستان، مرکزی، لرستان و خراسان شمالی برای بازدید کنندگان اجرا می شود. برپایی 12 سیاه چادر به ویژه آلاچیق اقوام ترکمن با ابزار و وسایل قدیمی در معرض دید قرار داده شده است.

مراحل تهیه و پخت انواع آش ها، غذای محلی اقوام ایرانی شامل بلوچی، قشقایی و بختیاری در نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شده است. آشنایی مردم با خرده فرهنگ ها، سنن و آیین های اقوام ایرانی برای ویژه جوانان و نوجوانان از اهداف برپایی جشنواره موسیقی و اقوام ایرانی است. جشنواره موسیقی، غذا و سوغات اقوام ایرانی از 28 شهریور تا 2 مهرماه جاری همه روزه از ساعت 17 تا 22 برای بازدید عموم دایر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.