قدس آنلاین - اراک-احمد مختاری: سالهاست از طرح اجرای آبرسانی به روستاهای بخش سربند می گذرد و این در حالی است که تامین آب ۴۲ روستای بخش سربند که در مسیر خط انتقال آب سد کمال صالح هستند و همچنین شهر هندودر به دلیل کمبود آب های زیرمینی از مصوبات طرح احداث سدکمال صالح بوده است.

آبرسانی به ۴۲ روستای بخش سربند منتظر اعتبار ملی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری شازند ما، از گذشته جمله ای را آموخته ایم که " آب، مایه حیات است"، اما به واقع چقدر توانستیم این جمله را درک کنیم؟! اگر سری به برخی روستاهای بخش سربند شهرستان شازند بزنیم این جمله برای ما ملموس تر خواهد بود، چرا که وضعیت آب در این روستاها مناسب نیست.

در روزهای اخیر تصاویری از بسته شدن مسیر آبرسانی به روستای فاقرلو از توابع بخش سربند شهرستان شازند توسط یکی از شهروند خبرنگاران ارسال شد.

به گفته این شهروند خبرنگار، مسیر آبرسانی به روستای فاقرلو به دلیل ریشه دواندن درختان مسدود شده بود که با تلاش آبدار و اهالی روستا، مسیر لایروبی شد اما وضعیت آب روستا مناسب نیست و مردم با مشکل روبرو هستند.

همچنین این شهروند خبرنگار گفت: آبی که برای مصرف مردم در نظر گرفته شده مناسب نیست و علاوه بر آب شرب، مردم برای استحمام هم با مشکل مواجه هستند.

حمید طاهری رئیس اداره آبفای روستایی شهرستان شازند در این خصوص به خبرنگار ما گفت: آبرسانی به ۲۲ روستای شهرستان شازند از جمله روستای فاقرلو از طریق چشمه است و پس از جمع شدن آب در حوضچه از طریق لوله کشی به منازل انتقال داده می شود.

وی افزود: درخت بید به دلیل ریشه دواندن در خاک و رشد کردن به سمت آب باعث مسدود شدن مسیر آبرسانی شده بود که با تلاش آبدار و اهالی روستا مسیر لایروبی و مشکل رفع شد.

رئیس اداره آبفای روستایی شهرستان شازند بیان کرد: روستاهایی که با چشمه آبرسانی می شوند بعضا با این مشکل روبرو هستند اما همکاران ما به محض اطلاع از موضوع نسبت به رفع مشکل اقدام خواهند کرد.

آبرسانی به روستاهای شازند تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته است طاهری در ادامه در خصوص آبرسانی به ۴۲ روستای سربند که سالهاست در دستور کار قرار دارد و همچنان اقدامی برای آن نشده بیان کرد: از ۱۰۰ درصد عملیات آبرسانی به ۴۲ روستای سربند تنها ۱۰ درصد پیشرفت کار وجود داشته و ۹۰ درصد کار هنوز روی زمین مانده است.

وی نبود اعتبار ملی را دلیل مسکوت ماندن این پروژه عنوان و تصریح کرد: مکاتبات زیادی در این خصوص انجام شده اما همه چیز بستگی به تامین اعتبار ملی دارد. بیش از ۳ سال است که از طرح اجرای آبرسانی به روستاهای بخش سربند که در مسیر سد کمال صالح هستند می گذرد و این در حالی است که تامین آب ۴۲ روستای بخش سربند که در مسیر خط انتقال آب سد کمال صالح هستند و همچنین شهر هندودر به دلیل کمبود آب های زیرمینی از مصوبات طرح احداث سدکمال صالح بوده است.

چه چیزی واجب تر از آب شرب مردم است که اعتبار ملی برای آن در نظر گرفته نمی شود؟! به هر حال مردم روستا با همان متانت و صبر همیشگی خود همچنان در انتظار تدبیر مسئولان امر هستند تا بلکه با تأمین آب آشامیدنی سالم و گوارا، امید و سرزندگی در روستاها را دوچندان کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.