قدس آنلاین- یزد: طی پنج ماهه ابتدای سال جاری 113 میلیارد و 462 میلیون ریال تسهیلات اشتغال به 714 خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع بانکی و امدادی پرداخت شد.

اعطای 113 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان یزدی

به گزارش قدس آنلاین از یزد، کمیته امداد با فراهم نمودن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت با اهدای تسهیلات لازم درطرح های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزایی) و کارانگیزی نقش مهمی در جهت توانمند سازی آنان ایفا می کند.

محسن علیزاده با بیان اینکه توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهمترین اهداف این نهاد است، افزود: فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و اعطای وام در اولویت برنامه های کمیته امداد استان یزد در این بخش است.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش های شغلی به مددجویان از دیگر فعالیت های این نهاد در زمینه های مهارت آموزی، پایدارسازی، حرفه آموزی، کارآفرینی برشمرد که با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای  جهاد دانشگاهی و سایر دستگاههای مرتبط در امر آموزش کارآموزان انجام می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با بیان اینکه هم اکنون بیش از 21 هزار خانوار تحت پوشش طرح های خودکفایی این نهاد هستند، اضافه کرد: سال گذشته حدود ۲۳5 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات بانکی و امدادی به یکهزار و ۶۱۴ نفر از مددجویان تحت حمایت برای اجرای طرح های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزایی) و کارانگیزی در زمینه های شغلی کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی وخدمات پرداخت شده است.

وی درخصوص ارائه تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان تحت حمایت نیز اظهار کرد: ارائه تسهیلات کارگشایی به خانواده‌های تحت پوشش از دیگر فعالیت های این نهاد در جهت گره گشایی از مشکلات مددجویان است ودر این راستا طی پنج ماهه گذشته بیش از 16 میلیارد و 834 میلیون ریال تسهیلات کارگشایی به 750 خانواده تحت حمایت و افراد نیازمند غیر تحت پوشش پرداخت شد.

علیزاده یادآور شد: هم اکنون 66 هزار مددجوی تحت حمایت و نیازمند موردی در قالب 33 هزار و 779 خانوار از خدمات کمیته امداد استان یزد در بخش های مختلف حمایتی استفاده می کنند و در پنج ماهه امسال حدود 97 میلیارد ریال بصورت بلاعوض در بخش های مسکن و ساختمان، فرهنگی و آموزش، کمک هزینه تامین جهیزیه و هزینه ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی به جامعه تحت حمایت پرداخت شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.