نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد، 50 درصد از تفنگ‌های آمریکا در اختیار سه درصد از مردم این کشور است و به صورت میانگین هر فرد 17 تفنگ دارد!

50 درصد از سلاح‌های آمریکایی در اختیار 3 درصد از مردم آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، در این تحقیق همچنین مشخص شد که تعداد مردانی که دارای سلاح هستن رو به کاهش است؛ در حالی که جمعیت زنان دارای سلاح در ایالات متحده رو به افزایش گذاشته است.

در این نظرسنجی که توسط دانشگاه هاروارد و نورث ایسترن صورت گرفت مشخص شد که از سال 1994 میزان ذخیره سلاح توسط آمریکا به 70 میلیون قبضه سلاح افزایش یافته است و در حال حاضر تعداد مجموع این تسلیحات 265 میلیون قبضه است.

البته این افزایش در تعداد سلاح هیچ ربطی به تعداد صاحبان آن ندارد و تنها سه درصد از جمعیت این کشور این تعداد سلاح را در اختیار دارند. در حقیقت تعداد صاحبان سلاح در آمریکا از 25 درصد به 22 درصد کاهش داشته است. در 1994، 42 درصد از مردان آمریکایی صاحب سلاح بودند در حالی که در حال حاضر 32 درصد هستند.

در مدت مشابه تنها 9 درصد از زنان آمریکایی صاحب سلاح بودند اما در نظرسنجی کنونی 12 درصد از زنان ایالات متحده دارای سلاح هستند. باوجود افزایش تعداد زنانی که سلاح دارند اما در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که اکثریت صاحبان سلاح مردان سفیدپوست و محافظه‌کار ساکن مناطق روستایی هستند.

30 درصد از محافظه‌کاران گفتند که سلاح دارند در حالی که 19 درصد از میانه‌روها و 14 درصد از لیبرال‌ها اعلام کردند که مالک سلاح هستند. همچنین 25 درصد از آمریکایی‌های سفیدپوست و دارای اختلاط نژادی گفتند که سلاح دارند در حالی که این میزان در میان هیسپانیک‌ها (اسپانیایی‌تبارها) 16 درصد و در میان سیاهان آمریکایی 14 درصد است. براساس این گزارش همچنین مشخص شد که دوم سوم از 30 هزار مرگ‌ها با استفاده از سلاح به صورت سالانه خودکشی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.