رهبر جنبش «انصارالله» یمن با بیان اینکه اقدام عربستان و تکفیری‎ها در تخریب چهره اسلام خوش خدمتی به آمریکا و غرب است، گفت: رژیم سعودی با نظام تکفیری خود به اخوت ملی، وحدت اسلامی و هویت هر کشور عربی ضربه وارد می کند.

کاخ سفید نمایندگان کنگره را از تحریم سوریه منصرف کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «سید عبدالملک الحوثی» عصر امروز(سه شنبه) به مناسبت عید غدیر خم سخنرانی کرد و در ابتدای سخنرانی این روز مبارک را به همه شیعیان جهان از جمله شیعیان یمن تبریک گفت.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که اقدام عربستان و تکفیری‎ها در تخریب چهره اسلام خوش خدمتی به آمریکا و غرب است.

سید عبد الملک الحوثی از عربستان به عنوان «شاخ شیطان» یاد کرد و گفت: شاخ شیطان امروز عصای آمریکا در منطقه شده و در خدمت منافع دشمنان اسلام قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: رژیم سعودی با نظام تکفیری خود به اخوت ملی، وحدت اسلامی و هویت هر کشور عربی ضربه وارد می کند.

الحوثی با تاکید بر اینکه جریان وهابی تکفیری بر مبنای افکار غلط امت اسلامی را هدف قرار می دهد، گفت: رژیم سعودی و جریان وهابی، چهره اسلام و مسلمانان را به زشت ترین و فجیع ترین شکل ممکن به تصویر می‏کشند.

وی اعلام کرد که مهم اکنون این است که جریان های سیاسی یمن به واقعیت داخلی خود رجوع کنند و بر اساس آن بحران این کشور را حل کنند.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: ملت یمن این توانایی را دارند که در برابر چالش های نظامی و اقتصادی ایستادگی کنند.

الحوثی گفت: اقدام عربستان ضد بانک مرکزی یمن به دستور آمریکا و برای خسارت وارد کردن به همه مردم یمن که از این بانک استفاده می کنند، صورت گرفته است، ولی ما باید با تحریم های اقتصادی دشمن مقابله کنیم.

وی افزود: اتفاقات امروز منطقه، رفتاری که منافقان در قبال اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام دارند یعنی مسئله فلسطین، و مسائل دیگر منطقه مثل یمن و سوریه و ... مسائل ساده‌ای نیست که از کنار آن بسادگی عبور کنیم.. باید آگاه باشیم.

سید عبدالملک الحوثی ادامه داد: به همه کشورها، مصری‌ها، الجزائری ها، به همه می‌گویم که رژیم عربستان سعودی در ترویج وهابیت، برادری اسلامی، وحدت ملی و ثبات و هویت کشورهای عربی را هدف گرفته است

رهبر جنبش انصارالله گفت: یک تکفیری‌ در یمن از یمنی‌هایی که تفکر دیگری دارند، متنفر است و جریان تکفیری و وهابی مثل وبایی است که عربستان با حمایت آمریکا در کشورهای مختلف منتشر می‎کند

وی گفت: ما هدف توطئه بلندمدتی هستیم که نیازمند حرکت «جدی» و «هوشیارانه» برای مقابله آن هستیم، لذا اکنون منطقه نیاز به آگاهی عمومی دارد.

سید عبدالملک الحوثی در پایان سخنرانی خود خطاب به مردم شبه جزیره عربستان گفت: ما شما را هدف قرار نمی دهیم و آماده هستیم در کنار شما قرار بگیریم تا آزاد شوید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.