قدس آنلاین-بجنورد: مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم اکنون یکهزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان نیازمند مساعدت خیران هستندکه این افراد به دلیل هزینه‌های بالای بیماری قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی نیستند و با توجه به محرومیت حاکم بر خراسان شمالی حضور خیران و مشارکت در امور خیریه یک نیاز اساسی در تمام زمینه‌ها به ویژه مباحث درمانی است

یکهزار بیمارخاص و صعب العلاج نیازمند مساعدت خیران هستند

عباس اهرابی در گفتگو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) بعد از تصویب قانون بیمه همگانی به عنوان یکی از سازمان‌های اصلی چهارگانه بیمه انتخاب شده و پوشش بیمه پایه درمان، مکمل و حمایت همه جانبه از اقشار آسیب پذیر و قشر ضعیف جامعه را در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان اینکه فعالیت های درمانی کمیته امداد به سه بخش بهداشتی، بیمه درمان پایه و بیمه مکمل درمان معطوف است، افزود: این نهاد در بسته بیمه مکمل به مددجویان خدمات ارزنده و متناسب با نیاز جامعه هدف را ارائه می کند و مددجویان در قالب این طرح از فرانشیز دارو، بستری، هزینه نگهداری سالمندان، آزمایشگاه بهره مند می شوند.

وی گفت: بیمه درمانی نیز شامل مددجویانی است که دفترچه درمانی دارند و در این حوزه تنها مددجویان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر از این خدمت بهره مند هستند.
اهرابی اضافه کرد: کمیته امداد خدمات مختلفی بهداشتی ودرمانی را در قالب هزینه نگهداری از بیماران نیازمند زمینگیر، هزینه لوازم پزشکی مصرفی و تجهیزات توانبخشی، ارتقا شاخص های بهداشتی مددجویان، پرداخت فرانشیز هزینه های بستری و سرپایی مددجویان، طرح تغذیه کودکان زیر شش سال  در بهبود شرایط زندگی مددجویان ارایه می دهد.
*160 بیمار زمین گیر

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۶۰بیمار زمین گیر تحت حمایت این نهاد قرار دارند،گفت: بیشترین این بیماران در شهرستان های بجنورد،اسفراین و شیروان  هستند که ماهیانه یک میلیون ریال برای هزینه نگهداری آنها از سوی کمیته امداد پرداخت می شود.
اهرابی تعداد بیمه شدگان شهری بالای بیست هزار نفررا بیش از ۱۶ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات بیمه ای به روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر از چند سال گذشته از وظایف کمیته امداد برداشته شده است و به همین منظور واگذاری بیمه درمانی روستائیان و شهرهای زیر20 هزار نفر به کمیته امداد در سطح کشور در حال پیگیری است.

وی گفت: سال گذشته حدود ۳۲ میلیارد ریال برای بیمه درمانی مددجویان هزینه شد.
وی با بیان اینکه  هم اکنون چهار شهرستان بجنورد،اسفراین ،شیروان و مانه وسملقان در قالب این طرح از بیمه درمانی بهره مند هستند، ادامه داد: هم اکنون بیش از هشت هزار و ۶۸۰ مددجو بجنوردی ،یکهزار و۲۶۰ مددجوی اسفرینی،پنج هزار و۲۵۰ مددجوی شیروانی ویکهزار و۱۰۰ مددجو در مانه وسمقان از این خدمت بهره مند هستند.

اهرابی افزود:کمیته امداد به منظور حمایت از مددجویان شهرستان های دیگر استان خدمات موردی درقالب فرانشیز و وام های درمانی به آنها ارایه می دهد.
مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی یاد آور شد: کمیته امداد خراسان شمالی سال گذشته حدود ۱۰میلیارد ریال برای هزینه های بستری و سرپایی مددجویان هزینه کرد و بیش از دو میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال نیز برای ارتقا شاخص های بهداشتی مددجویان پرداخت کرد.
*22 بیمار دیالیزی

اهرابی با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ نفر بیمار دیالیزی تحت حمایت این نهاد قرار دارند که نیاز به پیوند کلیه دارند، یاد آور شد:هزینه پیوند هر کلیه ۱۵۰ میلیون ریال است که در مجموع اعتبار موردنیاز برای انجام عمل پیوند کلیه برای این افراد، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است

انتهای خبر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.