قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر نظارت مستمر بر روند جشنواره تئاتر استان، اقدامات صورت گرفته در تئاتر شهر را مناسب و قابل تقدیر ارزیابی کرد.

نظارت مستمر بر روند جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی/ اقدامات تئاتر شهر قابل تقدیر است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد محمدپور با اشاره به آمادگی کامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی گفت: فضاسازی مناسب انجمن تئاتر در مجموعه تئاتر شهر، شرایط برگزاری جشنواره را ارتقا داده است.

وی ادامه داد: در کل مجموعه تئاتر شهر، تمام طبقات و سالن‌ها برای اجرایی خوب و بدون نقص آماده و بهسازی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به درپیش بودن جشنواره تئاتر بیست و هشتم، یکی از آیتم‌های لازم برای برگزاری جشنواره‌ای با کیفیت بالا را سطح داوری عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم با ارتقا معیارها و ملاک‌ها داوری عادلانه و قابل قبولی انجام شود.

محمدپور گفت: براساس سیاست دولت مبنی بر واگذاری فعالیت‌های هنری به خود هنرمندان و مردم، تلاش کردیم اجرای کل جشنواره را بر عهده انجمن تئاتر استان گذاشته و عموم کارها توسط هیأت مدیره و خود هنرمندان تئاتر انجام گیرد.

وی واگذاری برگزاری جشنواره به انجمن هنرهای نمایشی را موفقیت خوبی دانست و افزود: واسپاری فعالیت‌های هنری به خود فعالان عرصه هنری می‌تواند آثار ماندگاری در حوزه فرهنگ و هنر استان برجای گذاشته و کیفیت آثار را بالا ببرد تا بتوانیم کارهای ارزنده را در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی ارائه داده و جایگاهی ثابت در این مقطع برای خویش ایجاد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال قطعا نظارت جدی و دقیقی بر نحوه داوری دارد، اظهار داشت: داوری دقیقی که در دو مرحله انجام شده خواهد توانست حاشیه‌ها را مدیریت کند.

محمدپور تصریح کرد: متاسفانه هر فردی که انتخاب نمی‌شود قطعا انتقاداتی دارد، زیرا به زعم خویش کاری بی نقص به جشنواره ارائه داده است، اما در حالت کلی معیار اصلی کیفیت کارها و نظرات داوران است و هر کسی که در رقابت شرکت می‌کند باید به نظرات داوری تمکین کند.

وی افزود: با توجه به اینکه این آثار به جشنواره کشوری می‌رود، تلاش می‌کنیم سطح داوری را ارتقا دهیم، تا انتخاب‌ها مبتنی بر کیفیت و کار حرفه‌ای بوده و آثار منتخب شایسته تئاتر استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالان تئاتر نیز از این رویکرد حمایت می‌کنند تا کاری در حد و ارزنده جشنواره های کشوری و بین المللی معرفی شود.

محمدپور با اشاره به اینکه در استان، ما اساتید توانمندی در این حوزه داریم که در سطح دکتری و فوق لیسانس فارغ التحصیل تئاتر هستند، تاکید کرد: شرایط موجود حاکی از علاقه و رغبت بالای هنرمندان ما بوده و توان انسانی بالاست، اما براساس این توانمندیها و سبقه فرهنگی استان هنوز به مرتبه قابل قبولی نرسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در جهت پیشرفت تئاتر استان قدم برداریم، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با استقبال مخاطبان جشنواره خوبی به لحاظ کیفی شاهد باشیم.

محمدپور یادآور شد: نسبت به استان‌های دیگر وضعیت ما مطلوب است و همواره جزو پیشتازان این عرصه بوده‌ایم، در حال حاضر نیز حرفهای زیادی برای زدن داریم، تا جایی که شاهد هستیم در جشنواره‌ها و رقابت‌های هنری دیگر استانها نیز داوران از میان هنرمندان ما انتخاب می‌شوند و این امر نشان از توان علمی و دانش هنری بالای هنرمندان تبریز و آذربایجان‌شرقی دارد.

وی اظهار داشت: امسال 19 اثر در جشنواره تئاتر شرکت کرده و 13 اثر از 8 شهر تبریز، اهر، عجب شیر، مراغه، مرند و سردرود برای اجرا در جشنواره انتخاب شدند.

محمدپور افزود: این آثار طی روزهای اول تا پنجم مهر ماه در تئاتر شهر تبریز اجرا و توسط آقایان حسین مسافر آستانه، کوروش نریمانی و رامین راستی داوری خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در طول 4 روز برگزاری این جشنواره، برنامه جلسات نقد و بررسی نمایش از ساعت 20 بعد از اتمام آخرین اجرای برای نمایش‌های اجرا شده در طول همان روز در سالن استاد تئاتر شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین هر روز صبح پس از اجرای نمایش‌ها کارگاه‌های فنی و آموزشی برگزار خواهد شد تا هنرمندان استانی با حضور در کلاسهای استاد برتر تئاتر کشور در سطح حرفه‌ای وارد شوند.

محمدپور اضافه کرد: در کنار جشنواره بیست و هشتم تئاتر استان آذربایجان‌شرقی، نمایشگاه عکس اجراهای عمومی سالهای گذشته و نمایشگاه پوستر از اولین نمایش‌های اجرا شده در تبریز و شکل‌گیری سالن‌های تئاتر از سال‌های حدود 1285 تا 1330 برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان ساعت17:30 روز 5 مهر ماه با اعلام آثار برتر و نفرات برگزیده بخش‌های مختلف در تالار تربیت مجموعه تئاتر شهر تبریز، برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.