ژنرال ارشد آمریکا نسبت به رشد توان نظامی به ویژه توان موشکی کره شمالی در ضربه زدن به آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

کره شمالی در حال تقویت قابلیت‌های موشکی حمله به آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک ژنرال ارشد آمریکایی که انتظار می‌رود مسئولیت نیروهای اتمی آمریکا را بر عهده گیرد خواهان ارزیابی جدی از توان اتمی کره شمالی شده و در سنای این کشور اعلام کرده که کره شمالی قابلیت‌های نظامی خود در ضربه زدن به آمریکا را تقویت خواهد کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» ژنرال «جان هایتن» فرمانده یگان هوا فضای آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) در کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای این کشور گفت: «بیشترین نگرانی من این است که آن‌ها به چنین قابلیتی می‌رسند. آن‌ها این ویژگی را کسب می‌کند و هنگامی که قابلیت‌ها را بدست آورند، چه قصدی خواهند داشت؟این بزرگترین نگرانی من است.»

بر اساس این گزارش، اظهارات ژنرال آمریکایی به دنبال اعلام رسانه‌ دولتی کره شمالی مبنی بر نظارت رییس جمهور این کشور بر آزمایش زمینی موتور راکت جدید و دستور آمادگی برای پرتاب یک ماهواره صورت گرفت، نشانه‌ای مبنی بر این است که کره شمالی به زودی پرتاب موشکی ممنوع شده را انجام می‌دهد.

به نوشته فاکس نیوز، سازمان ملل متحد و دیگران پروژه توسعه برنامه فضایی کره شمالی را پوششی برای آزمایش فن آوری جدید موشکی می‌دانند زیرا پرتاب‌های موشکی و ماهواره‌ای دارای چارچوبی مشابه هستند.

کره شمالی اواخر سال 2012 به این سو دو ماهواره را همراه با راکت‌های برد بلند در مدار زمین مستقر نموده است.

این کشور اعلام کرده که جنگ افزارهای اتمی و موشک را برای غلبه بر تهدیدهای نظامی آمریکا نیاز دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.