کره شمالی اعلام کرده است که اگر آمریکا سامانه پیشرفته موشکی تاد را در کره جنوبی مستقر کند ، به یکی از اهداف اولیه حملات فیزیکی این کشور تبدیل خواهد شد.

سامانه تاد آمریکا را هدف قرار می دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، کره شمالی در روزهای اخیر بارها تهدید کرده است که اصلی ترین عامل و علت تنش ها در شبه جزیره کره سیاست های خصمانه آمریکا و حضور نظامی این کشور در شبه جزیره کره است.
کره جنوبی و آمریکا ماه گذشته میلادی پس از مدت ها مذاکره و تشکیل گروه کاری اعلام کردند که سامانه موشکی تاد تا پایان سال 2017 میلادی در منطقه ای واقع در 300 کیلومتری جنوب پایتخت کره آرایش داده خواهد شد.
امروز چهارشنبه کره شمالی اعلام کرد که ایجاد بحران و استقرار سامانه تاد در کره جنوبی تنها بخشی از سیاست های سلطه جویانه آمریکا در سراسر جهان است و تکه ای از پازل تسلط بر دنیا از سوی واشنگتن محسوب می شود.
کره شمالی استقرار این سامانه موشکی را مانند یک حمله پیشدستانه هسته ای دانسته و افزوده است که کره شمالی در صورت آرایش این سامانه آن را به عنوان یک هدف مورد حمله قرار خواهد داد.
از زمانی که آمریکا و کره اعلام کردند تاد را آرایش خواهند داد کره شمالی شمار بیشتری موشک های بالستیک پرتاب کرده و پنجمین آزمایش اتمی خود را نیز با قدرتی چشمگیر انجام داده است.
خبرگزاری کره شمالی در مطلبی از مردم کره جنوبی خواسته است که اگر می خواهند از مصیب جنگ هسته ای بگریزند باید حکومت پارک گئون هی رییس جمهور این کشور را سرنگون کنند.
این گزارش می افزاید که مردم در کره جنوبی بهتر است به هر طریقی مانع اجرای سیاست های نظامی توسعه طلبانه آمریکا شده و اجازه ندهند این دو حکومت تاد را در کره جنوبی مستقر کنند.
چین و روسیه هم بشدت به برنامه این دو کشور برای استقرار این سامانه اعتراض کرده اند و پکن تاکید می ورزد که رادارهای این سامانه می تواند موشک های چین را نیز ردیابی کند و این تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.