قدس آنلاین- تبریز: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست پیگیر به صفر رساندن گازهای «فلر» در کشور است.

محیط زیست پیگیر به صفر رساندن گازهای «فلر» در کشور است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید متصدی امروز در مراسم افتتاح نخستین واحد بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل در صنعت نفت کشور در پالایشگاه تبریز با اشاره به راه‌اندازی واحد بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل برای اولین بار در در صنعت پالایش نفت کشور در پالایشگاه تبریز اظهار داشت: پالایشگاه‌های کشور از تجربه و الگوی پالایشگاه تبریز در جهت ساخت این واحد بهره‌مند شوند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در همه پالایشگاه های کشور وجود دارد ارسال برخی گازها به مشعل است که ارزش بسیار زیادی در صنعت دارند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: گازهای ارسالی به مشعل ارزش بسیار زیادی در صنعت دارند و می توان از انها به عنوان گازهای اولیه استفاده کرد.

وی اظهار داشت: به دلیل استفاده از تکنولوژی‌هایی که در گذشته وجود داشته در برخی از مواقع الزام است که این گازها در فلرها سوزانده شوند که این موضوع موجب هدر رفت سرمایه ملی و ایجاد آلودگی می‌شود.

متصدی اضافه کرد: بحث بازیابی گازهای ارسالی به مشعل از موضوعات مهمی است که سازمان حفاظت محیط زیست بسیار پیگیر آن می باشد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تبیین کرد: پروژه‌ای که امروز در پالایشگاه تبریز به بهره‌برداری رسید از دیدگاه محیط زیستی بسیار پر اهمیت است و یکی از موضوعات مهمی است که در غالب مکانیزم پاک پروتکل کیوتو انجام شده است.

این مسؤول افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با کاهش گازهای گلخانه‌ای در کشور تعهداتی را در جهت کاهش میزان این گازها دارد و گازهای ارسالی به مشعل یکی از منابع گازهای گلخانه‌ای هستند که پالایشگاه تبریز در این امر موفق عمل کرده است.

متصدی یادآور شد: امروز در پالایشگاه تبریز توانسته‌ایم حمایت بین‌المللی، صنعتی و زیست محیطی را داشته باشیم و این سه قطب در کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر به صفر رساندن گازهای «فلر» در کشور است، گفت: این پروژه‌ای که امروز در تبریز افتتاح شد نشان از قدرت تکنولوژی و تخصصی مهندسان ایرانی است که می‌توان با استفاده از متخصصان داخلی و حمایت‌های بین‌المللی در کشور انجام داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.