معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه اقتدار علمی موجب ایجاد اقتدار در سایر حوزه‌ها می‌شود، گفت: اگر از جهت علمی غنی باشیم، قطعاً در توسعه پایدار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موفق خواهیم بود.

امروز در دنیا اقتدار هر کشوری را با" اقتدار علمی" می سنجند/اقتدار علمی باعث ایجاد اقتدار در سایر حوزه‌ها می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حسینعلی امیری در مراسم آغاز سال تحصیلی در هنرستان قدس شهرری با بیان اینکه کشوری پیشرفته است که از نظر علمی پیشتاز باشد، خاطرنشان کرد: امروز در دنیا اقتدار هر کشور را با اقتدار علمی می‌سنجند، امروز کشوری در دنیا مستقل است که از لحاظ علمی پیشرفته باشد. تأکید رهبر انقلاب هم بر اقتدار علمی کشور بر اساس همین نکته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: علم برای هر کشوری لازم است، اما کافی نیست. آنچه علم را به کفایت می‌رساند، اخلاق و فضایل معنوی است. علم و اخلاق دو بال در زندگی فردی و اجتماعی هستند که بستر پرواز را فراهم می‌کنند. اخلاق و علم بدون یکدیگر اشکال دارد. وجود بی‌عدالتی و فقدان معنویت در بعضی کشورها دلیل وجود علم بدون اخلاق است. شاهدیم در این کشورها از علم برای تخریب یکدیگر استفاده می‌شود.
امیری افزود: توصیه من به دانش‌آموزان این است که در جهت تقویت علمی تلاش کنند، اخلاق و فضایل اخلاقی را تقویت کرده و روش علم‌آموزی را هم از آموزگاران بیاموزند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تصریح کرد: دانش‌آموزان یکی از اقشاری بودند که به فرمان امام (ره) برای مبارزه با استکبار و استعمار، ظلم و تبعیض، بی‌عدالتی و دین ستیزی لبیک گفتند و با آغاز جنگ تحمیلی شاهد حضور خیل عظیم دانش‌آموزان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودیم.
وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی فقط نیروهای رسمی مسلح ما حضور نداشتند، بلکه مردم هم حضور موثری داشتند که در بین مردم دانش‌آموزان نیز حضور چشمگیری داشتند. البته دانش‌آموزان دختر نیز بخش قابل توجهی از رزمندگان ما را تشکیل می‌دادند و 57 هزار شهید خانم در دفاع مقدس بیانگر نقش برجسته خانم‌ها در دفاع مقدس بوده است. امام (ره) هم به نقش زنان به درستی اشاره کرده و فرموده‌اند از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود.
امیری در پایان گفت:‌ دانش‌آموزان آینده کشور را خواهند ساخت و اکنون وظیفه آنها درک وظیفه دانش‌آموزی، علم‌آموزی و تجهیز خود برای حضور در عرصه‌های آینده کشور است. علم‌آموزی وظیفه اسلامی و ملی دانش‌آموزان برای سازندگی و توسعه کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.