رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ نگاه و عزم ایران و کنیا برای مبارزه با تروریسم جدی و بسیار نزدیک است.

عزم ایران و کنیا برای مبارزه با تروریسم جدی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک خبری با رئیس مجلس کنیا موتوری جاستینگ ادناهون اظهارداشت: امروز مهمان عزیز ما رئیس مجلس کنیا بود.
وی ادامه داد: با توجه به نگاه مثبتی که در جمهوری اسلامی برای روابط گسترده و دوستانه با کنیا وجود دارد، این سفر فرصت مغتنمی در راستای گسترش روابط دو جانبه بود.
رئیس مجلس اظهارداشت: در مذاکراتی که امروز داشتیم، زمینه‌های  راهکار گسترش روابط پارلمانی رایزنی شد.
لاریجانی اظهارداشت: همکاری در زمینه های گوناگون کشاورزی، اقتصادی، تجهیزات پزشکی و دارو و نفت و گاز و پتروشیمی از موضوعات مهم مورد مذاکره بود که با توجه به علاقه مندی کنیا ترتیباتی برای دیدار وزرای ذیربط در زمینه گسترش همکاری های اقتصادی با رئیس مجلس کنیا داده شد.
وی بحران های تروریستی را موضوع مهم مذاکرات دو طرف خواند و گفت: بحران های تروریستی در منطقه ما و شرق آفریقا دغدغه مهم دو کشور است و کشور کنیا نیز با برخی از گروه های تروریستی درگیر است. نگاه و عزم دو کشور برای مبارزه با تروریست بسیار نزدیک است.
لاریجانی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه زمینه های همکاری بیشتر بین دو کشور ایجاد شود، گفت: امیدوارم سفر دوست عزیزمان رئیس پارلمان کنیا نقطه عطفی برای گسترش زمینه روابط دو جانبه باشد.
در ادامه، رئیس مجلس کنیا با ابراز تشکر از مهمان نوازی گرم مسئولان و ملت ایران، گفت: در گفتگوهای دوجانبه بر تقویت روابط دوستانه، روابط اقتصادی و درک متقابل فرهنگی تاکید شد.
وی ادامه داد: همچنین در مورد فعال سازی گروه های دوستی پارلمانی میان ایران و کنیا گفتگو کردیم.
وی با بیان اینکه پارلمان ها نقش کلیدی در بهبود روابط دو جانبه و چند جانبه بین کشورها دارند، گفت: بهبود روابط پارلمان ها موجب بهبود روابط اقتصادی می شود.
رئیس مجلس کنیا ادامه داد: در جلسات مشترک در مورد تعامل مثبت بخش های مختلف دو کشور صحبت کردیم و شخصاً از آقای دکتر لاریجانی دعوت کردم به کشور کنیا سفر کند تا از نزدیک شاهد یکی از عجایب بزرگ دنیا باشد.
وی گفت: قرار است بنده نیز از شهر تاریخی شیراز و آثار باستانی آن دیدار به عمل آورم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.