رئیس شورای جهانی صنایع دستی گفت: برگزاری هجدهمین شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان که از نظر صنایع دستی بسیار غنی است، یک تصمیم درست بوده است.

برپایی هجدهمین نشست جهانی صنایع دستی در اصفهان یک تصمیم درست است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر ، وانگ شان ظهر شنبه، در جمع خبرنگاران در خصوص انتخاب اصفهان به عنوان هیجدهمین میزبان شورای جهانی صنایع دستی، اظهار داشت: در ماه آوریل در شانگهای چین جلسه شورای جهانی صنایع دستی در حالی برگزار شد که تمامی اعضای هیئت مدیره و روسای منطقه ای شورای جهانی صنایع دستی در این جلسه حاضر بودند که یک سخنرانی از ایران شد که طی آن اصفهان میزبانی نشست ۱۸ام را مطرح کرد.

وی بیان داشت: در آن جلسه همه اعضای هیئت مدیره بر این باور بودند که ایران فرهنگ بسیار غنی و متمایزی به خصوص در زمینه صنایع دستی دارد و آنها تصمیم گرفتند که یک جلسه در اصفهان داشته باشند و تاکنون هم بر این باور هستیم که برگزاری این جلسه در اصفهان تصمیم درستی بوده است.

رئیس شورای جهانی صنایع دستی تصریح کرد: در بدو ورود به اصفهان متوجه شدیم که ایران کشوری بسیار غنی است و از تعداد کاخ‌های قدیمی و مراکز تجاری ایران بازدید  شد که توانستیم به شناخت بهتری از صنایع دستی ایران دست یابیم.

وی اعلام کرد: حمایت دولت از بخش صنایع دستی و گردشگری اصفهان و همچنین حمایت شهرداری اصفهان از صنایع دستی جای تقدیر دارد که این بستر را فراهم کردند تا با فرهنگ زیبای این شهر آشنا شویم و علاوه بر آن بتوانیم این رخداد مهم را در اصفهان برگزار کنیم.

وانگ شان گفت: در نشست شورا فعالیت‌های مختلفی خواهیم داشت از جمله این فعالیت‌ها می توان به کارگاه های آموزشی، جلسات مجمع عمومی، ملاقات های مختلف و به خصوص نمایشگاه‌هایی که در آنها صنایع دستی مختلف از اقصی نقاط جهان در معرض نمایش قرار می گیرد، اشاره کنیم.

وی بیان داشت: از تمامی مردم ایران دعوت می کنیم که در این نمایشگاه شرکت کنند و با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند.

رئیس شورای جهانی صنایع دستی اظهار داشت: بر این باور هستیم که این همایش فرصت مناسبی برای بهبود کیفیت و ارتقاء صنایع دستی در سطح بین‌المللی و داخلی و بومی است و در واقع یک مثل بسیار معروف در میان اعضاء شورای جهانی صنایع دستی است که گفته می‌شود آینده دنیا، آینده دست‌ساز است.

وی بیان داشت: صنایع دستی صرفا اشیای ساخته شده به دست بشر نیست بلکه بیانگر هویت فرهنگی بشر و همه دستاوردهای بشر تا به حال است و در آینده افراد بیشتری به سمت صنایع دستی جذب می شوند چراکه صنایع دستی از لحاظ مادی و معنوی حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.