قدس آنلاین – سبزوار : معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: مدت زمان انجام ماموریت های امداد و نجات توسط نجاتگران و امدادگران این جمعیت هفت دقیقه است.

تشکیل مجمع خیران جمعیت هلال احمر در سبزوار

 محمد علی جباری ثانی  در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین  با بیان اینکه 2 هزار و 400 نفر روز نجاتگر و امدادگر داوطلب با این جمعیت همکاری دارند افزود : در این مدت به 606 بیمار و در راه مانده توسط پایگاه های امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر سبزوار خدمات پزشکی و اسکان اضطراری ارائه شده است .

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 181 حادثه در جاده های شهرستان سبزوار و داورزن رخ داده است که متاسفانه منجر به فوت 99 نفر و مجروح شدن 266 نفر شده است اظهار داشت : حوادث نیمه اول سالجاری در جاده های این شهرستانها نسبت به مدت مشابه پارسال 40 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد : از ابتدای امسال تاکنون خیران 750 میلیون ریال در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به نیازمندان، برپایی سفره های افطار و کمک به دانش آموزان بی بضاعت به این جمعیت اهدا کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای ارائه خدمات پزشکی رایگان سه کاروان سلامت به مناطق محروم و روستایی شهرستان های خوشاب و داورزن اعزام شده اند .

وی همچنین از تشکیل مجمع خیران جمعیت هلال احمر سبزوار نیز با حضور معتمدان و مسئولان این شهرستان خبر داد که زمینه برای جذب خیران در شهرستان را فراهم می کنند.

جباری ثانی خاطر نشان کرد : 2 هزار متر زمین به ارزش 2 میلیارد ریال نیز توسط خیران برای احداث شعبه جمعیت هلال احمر در شهرستان داورزن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مرکز ساخت دست و پای مصنوعی جمعیت هلال اهمر سبزوار از ابتدای سالجاری تاکنون به 64 نفر از افراد نیازمند خدمات ارائه کرده است اضافه کرد: طی نیمه اول امسال یک هزار و 200 نفر در دوره های کمک های اولیه، پایه داوطلبی، مومی امداد و نجات، تخصصی و خادم (خانواده آموزش دیده در هنگام مخاطرات) آموزش های لازم را فراگرفته اند.

وی  گفت : هم اکنون چهار پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر با 6 دستگاه آمبولانس و خودرو نجات در جاده های شاهرود - سبزوار - نیشابور و سبزوار - بردسکن به زائران و مسافران خدمت می کنند. /  انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.