قدس آنلاین- یزد : استاندار یزد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بر گسترش و افزایش بازارهای خارجی محصولات تولیدی استان تأکید کرد

افزایش بازار خارجی محصولات تولیدی استان

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی  درسی‌امین جلسۀ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: شایسته است بانکها فعالیتهای خود را در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی دارای مشکل سریع‌تر انجام دهند تا شاهد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.
وی افزود: بیان می شود متوسط پرداخت تسهیلات بانکها در کشور 15 درصد است و اگر این موضوع درست هم باشد نباید مبنای مدیران عامل بانکهای استان قرار گیرد بلکه شایسته است مبنا را مشتریان خوش حساب و کارآفرین معرفی شده به بانک قرار دهیم.
استاندار تصریح کرد : اینکه گفته می شود همه واحدهای صنعتی و تولیدی استان با مشکل دپو مواجه هستند گفته نادرستی است زیرا طبق گزارشات رسیده در حال حاضر در استان واحدهایی داریم که تولیدات سفارشی برای حتی یک سال آینده دریافت کرده‌اند.
میرمحمدی خاطرنشان ساخت: لازم است بازار خارجی محصولات تولیدی استان را با مدیریت صحیح، بازاریابی درست و افزایش کیفیت محصولات گسترش دهیم و اگر بعضی از کشورهایی که الآن در صادرات محصولات به آنها با مشکل مواجه هستیم، با کشورهای دیگر از جمله کشورهای آسیای میانه ارتباط تجاری برقرار کنیم.
پرهیز از ارائه آمار نادرست و غیرواقعی
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید از ارائه آمارهای غیرواقعی و نادرست به شدت پرهیز کرد زیرا ارائه این آمار در کار ایجاد مشکل می کند و نمی توانیم در برنامه ریزی‌ها به تصمیم درستی برسیم.
وی تصریح کرد: مجموعه استان باید بداند که بانکها به چه میزان نقدینگی به صنعت تزریق کرده‌اند و واحدهای صنعتی و تولیدی دریافت کننده نیز باید پاسخگوی تسهیلات دریافتی باشند.
 میرمحمدی با اشاره به پرداخت تسهیلات از سوی بانکها در خارج از نوبت افزود: از مدیران عامل بانکهای استان می‌خواهم اگر خارج از سامانه بهین‌یاب و مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز تسهیلاتی به صنایع استان پرداخت کرده‌اند، مجموع آنها را به تفکیک پرداخت سرمایه در گردش و ثابت به این کارگروه ارائه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.