قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: ارتقای سطح آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان و آشنایی با وظایف محیط بانی و شناخت مناطق تحت مدیریت سازمان به عنوان هدف کلی طرح درنظر گرفته شده است.

اجرای طرح ملی ساعتی با محیط بان در مدرسه

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، امروزه در تمام کشورهای پیشرفته و نیز کشورهای در حال توسعه، اهمیت آموزش های محیط زیستی و اندیشه های حفاظت از محیط زیست، در برنامه ریزی های آموزشی در مدارس نیز، به طور مشخص دیده می شود و دلیل اصلی آن هم اعتقاد بر این است که در صورت نهادینه شدن اخلاق محیط زیستی در اندیشه و ذهن کودکان، بسیاری از مسایل و مشکلات حوزه محیط زیست قابل حل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در رابطه با اجرای طرح ملی "ساعتی با محیط بان در مدرسه" از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به باوری که در استفاده از مشارکت کودکان و نوجوانان در حفظ محیط زیست وجود دارد گفت: این امر دو هدف آموزش و انتقال مفاهیم عمیق محیط زیستی در ابعاد مختلف و استفاده از تأثیر این آموزش بر والدین را دنبال می کند.

شهرام احمدی فارسانی افزود: از آنجایی که دانش آموزان مدارس اطراف مناطق تحت مدیریت سازمان شامل پارک های ملی، مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش در مقاطع مختلف تحصیلی بعنوان مخاطبین این طرح معرفی شده، ارتقای سطح آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان و آشنایی با وظایف محیط بانی و شناخت مناطق تحت مدیریت سازمان به عنوان هدف کلی طرح مذکور درنظر گرفته شده است.

 احمدی فارسانی تصریح کرد: این اداره کل با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان با برگزاری کارگاه های آموزشی یک ساعته ویژه دانش آموزان، دبیران، معلمان، مربیان و کارکنان مدرسه، والدین و خانواده ها با موضوعات تعیین شده این طرح را اجرا می کند.

 وی افزود: در اجرای این طرح سعی شده است که از محیط بانان باتجربه و دارای توانمندی های مرتبط استفاده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.