یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نصیحت دلسوزانه مقام معظم رهبری درباره‌ی انتخابات ریاست جمهوری آینده از دستگاه قضایی خواست نسبت به محاکمه کسانی که کشور را به ورطه نابودی کشاندند اقدام کند.

انتخابات باید درتراز ملت ایران باشد/دستگاه قضایی کسانی که کشور را به ورطه نابودی کشاندند محاکمه کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازایسنا، مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس اظهار کرد: کمتر از 8 ماه به انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری و پنجمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده و ما بر این باوریم که دستگاههای امنیتی؛ اطلاعاتی، انتظامی، نظارتی و اجرایی و همچنین کاندیداها  ستادها و احزاب باید دست به دست هم دهند تا انتخاباتی در تراز ملت ایران با شور و شعور و شکوه برگزار شود.
وی افزود: اگر قرار است وزارت کشور لایحه جامع انتخابات را تقدیم مجلس کند، فرصتی باقی نمانده و باید این کار هر چه سریعتر انجام شود. ما معتقدیم انتخابات باید به سمت تقویت احزاب و تحزب پیش برود و به جای این که اشخاص میدان دار باشند، احزاب باید میدان را به دست بگیرند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح طلبان از نصیحت دلسوزانه مقام معظم رهبری در مورد انتخابات ریاست جمهوری آینده قدردانی می‌کنند ادامه داد: ما معتقدیم دستگاه قضایی باید کسانی که کشور را به ورطه نابودی کشاندند محاکمه کند و درمقابل آنان سکوت نکند؛ امیدواریم که دستگاه قضایی کاری کند تا ما مجبور نباشیم با امضاء و ارسال نامه این درخواست را مطرح کنیم. البته خواسته ما عدالت است و ما چیزی جز عدالت نمی‌خواهیم.
کواکبیان با بیان این که مجلس نیز می‌تواند جلوی فساد سیستماتیک را بگیرد اضافه کرد: مدتی است بحث املاک نجومی مطرح است، چرا باید یک خبرنگار به جرم افشاگری، اتهام اقدام علیه امنیت ملی داشته باشد مگر شهرداری تهران امنیت ملی است؟ خبرنگار حرمت دارد وباید دست کسی را که این موضوع را افشا کرده بوسید نه این که او را محاکمه کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم، و لزوم استفاده از این سرمایه‌ی اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: سازمان تبلیغات نسبت به ساماندهی هیات‌های مذهبی اقدام کند. استفاده جناحی و سیاسی از عزاداری‌ها ممنوع است و سازمان تبلیغات باید جلوی مداحانی که می‌گویند مجلس خراب است و یا به یک روحانی با سابقه پیش کسوت و زندانی پیش از انقلاب توهین می‌کند را بگیرد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این  که ترامپ و هیلاری کلینتون فرقی برای ایران ندارند گفت: امیدواریم  وزارت خارجه در جهت هماهنگی در منطقه و سطح جهانی کاری کند که منافع ملی نجمهوری اسلامی ایران تامین شود.
کواکبیان در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت روابط ایران و پاکستان تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.