قدس آنلاین: مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: یکی از اهداف اصلی کمیته امداد امام (ره) کمک به نیازمندان و رفع فقر و محرومیت از جامعه است که در این راستا تامین کمک‌ هزینه جهیزیه زوج های جوان نیازمند با هدف توسعه فرهنگ ازدواج و ساده‌ زیستی و افزایش بستر اسلامی و اعتقادی در زمینه ازدوج از جمله اقدامات است

چشم انتظاری بیش از دو هزار زوج برای دریافت جهیزیه

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، عباس اهرابی با بیان اینکه تلاش کمیته امداد، امروز تحکیم بنیاد خانواده و توجه به مسائل اخلاقی، آموزش و مهارت های لازم برای تشکیل خانواده است، افزود: کمیته امداد بیش از دو هزار و۱۰۰ زوج را تحت پوشش دارد که در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج هستند.

وی اظهار داشت:در سال جاری به رغم تلاش های بی شایبه کمیته امداد وهمچنین خیران هنوز هم زوج ها زیادی پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.
وی با بیان اینکه امسال در خراسان شمالی اتفاق بسیار خوبی افتاد و بیش از یکهزار  و۷۰۰ زوج نیازمند از طریق جشن گلریزان راهی خانه بخت شدند و شرایط ازدواج آسان برای آن‌ها فراهم شد، افزود: علاوه بر این در شش ماهه امسال حدود ۸۷۰ زوج جوان با کمک های امداد، زندگی مشترک خود را آغازکردند که در این راستا بیش از ۱۳ میلیارد ریال هزینه شد.

این مسئول ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۳۱۶ زوج با اعتبار سه میلیاردو۶۸۰ میلیون ریال از کمک هزینه جهیزیه این نهاد بهرمند شدند که نشان از رشد ۳۶درصدی پرداخت جهیزیه در سال جاری است.
اهرابی با اشاره به برنامه های سال ۹۵ کمیته امداد خراسان شمالی درحوزه پرداخت جهیزیه گفت:  اعتباراتی که امسال برای جهیزیه زوج های جوان درنظر گرفته شده است نزدیک به ۴۶  میلیارد ریال است که این رقم  نسبت به سال ۹۴ بیش از ۲۸درصد رشد داشته است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی افزود:سال گذشته دو هزار و۳۰۰ زوج جوان افزون بر ۳۴ میلیارد ریال کمک هزینه جهیزیه از این نهاد دریافت کردند.
 
اهرابی ادامه داد: کمیته امداد با اجرای برنامه های همچون مشاوره های پیش از ازدواج جوانان را با مفهوم ازدواج آسان و حرکت در این مسیر با کمترین هزینه ها تشویق می کند.
وی در رابطه با نحوه استفاده زوج ها از کمک هزینه ازدواج گفت: زوج های تحت پوشش پیش از دریافت کمک جهیزیه یا هدیه ازدواج خود در کلاس‌های آموزشی بهداشت فردی، جسمی و روانی، احکام اولیه خانواده، مبانی دینی، اخلاق خانواده، دوره‌های آموزشی همسرداری، تربیت کودک، اصول و مهارت‌های زندگی، مدیریت اقتصاد خانواده و تدبیر معاش شرکت می‌کنند.

وی افزود: نتیجه این دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج این است که این ازدواج‌ها نسبت به ازدواج‌های دیگر جامعه دارای همدلی و پایداری مضاعفی است و هم اکنون شاهد هستیم بر اساس آمار، کمترین طلاق بین زوج های جوان تحت پوشش کمیته امداد اتفاق می افتد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.