پیشنهاد سردبیر

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: درست است که حمایت ایران از گروه های مقاومت اسلامی تهدیدهای احتمالی را از مرزهای کشور دور می کند اما ایران بر اساس اعتقادهای مذهبی و مبانی انسانی به این گروه ها کمک می کند.

حمایت ایران از گروه های مقاومت بر اساس اعتقادهای مذهبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سردار اسماعیل قاآنی روز پنجشنبه در نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در سالن همایش های مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) قم با اشاره به این که انقلاب اسلامی مبنای حرکت خود را بر روی معارف دینی قرار داده است، افزود: امروز حضور نیروهای مدافع ارزش های اسلامی در سراسر جهان بر مبنای عمل به احکام الهی انجام می شود.
وی بیان کرد: حضور روحانیت در صحنه های نبرد نشان می دهد، ایران به دنبال حفظ ارزش های دینی و انسانی است و در این راه شهدای زیادی را تقدیم اسلام کرده است.
وی ادامه داد: نیروهای جبهه مقاومت از پشتیبانی های ایران و حضور روحانیان اسلام شناس در جبهه های نبرد حق علیه باطل، احساس پشت گرمی می کنند.
قاآنی با بیان این که شناخت عمق توطئه های دشمن در زمان کنونی احتیاج به دید وسیع دارد، گفت: روحانیت باید دیدبان حرکت های دشمن باشد، چراکه امروز شناخت دوست و دشمن در داخل و خارج از کشور بسیار دشوار شده است.
وی با اشاره به موفقیت های رزمندگان اسلام در جبهه مبارزه با گروه های تکفیری، افزود: ایران با اقدام های به موقع مانع از سقوط حکومت کشورهای سوریه و عراق، حفظ حرمت عتبات عالیات و از بین رفتن امنیت منطقه گردید و باعث شد تروریست ها روز به روز عقب نشینی کنند.
وی ادامه داد: علمای اسلام باید متوجه باشند شعار دفاع از اهل سنت که توسط گروه های تکفیری سر داده می شود، بی اساس است چراکه آنها تعداد بیشتری از اهل سنت را نسبت به شیعیان به شهادت رسانده و خانه هایشان را نابود کرده اند.
جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: با حفظ وحدت نباید اجازه داد چند صدایی در مسیر مقابله با گروه های تکفیری به وجود آید، چراکه این کار به سود دشمن است.
وی با بیان این که حضور روحانیت در جبهه های نبرد معنویت خاصی را به رزمندگان می بخشد، افزود: مهمترین دستاورد میدان نبرد تربیت و انسان سازی است که در هیچ مکان دیگری امکان رسیدن به آن تا به این اندازه وجود ندارد. 
وی ادامه داد: امروز گروه های مقاومت در سراسر جهان به دلیل پیروی از ارزش های انقلاب اسلامی در مسیر پیروزی قرار گرفته و توانسته اند دشمنانی هم چون رژیم صهیونیستی را با آن ارتش به ظاهر مجهز زمین گیر کنند.
قاآنی با اشاره به ناکامی های نظام استکبار در منطقه، گفت: آمریکایی ها برای دو جنگ افغانستان و عراق هزاران میلیارد دلار هزینه کردند اما قدرت اسلام اجازه نداد آنها در منطقه جایگاهی داشته باشند.
وی افزود: در یمن، روزی که منصور هادی همه کشور را تسلیم سعودی ها کرد یک قبضه از موشک ها کار نمی کرد اما گروه های مقاومت امروز بلایی را بر سر سعودی ها درآورند که آنها فکرش را هم نمی کردند و نمی توانند خود را از این مساله نجات دهند. 
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در مسیر پیشرفت بوده و است و هیچ فشاری از سوی قدرت های جهانی نمی تواند ملت ایران را از رسیدن به اهداف خود باز دارد، چراکه مردم ما مرد روزهای دشوار هستند.
نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم به منظور زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و تجلیل از خانواده های 27 شهید روحانی مدافع حرم از ایران و سایر کشورهای اسلامی با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استان، استادان و طلبه های حوزه های علمیه و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
هم چنین در این کنگره پیام آیات جعفر سبحانی و سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید در بیان فضیلت و تجلیل از فداکاری های شهدای مدافع حرم قرائت شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.