قدس آنلاین- بیرجند: امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن و از بین بردن روح و فرهنگ حسینی است گفت: باید محرم را با شور و شعور هر چه تمام‌تر برگزار کنیم

باید شور، شعور و فرهنگ حسینی در جامعه گسترش یابد/ استقرار نظم در جامعه با اقتدار و حضور نیروی انتظامی میسر است

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی‌بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران بیرجندی با اشاره به مناسبتهای هفته اظهار داشت: روز همبستگی و همدردی با کودکان فلسطینی را در پیش داریم و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب پای فلسطین ایستاده‌ایم.

امام جمعه شهرستان بیرجند افزود: یکی از شهرستانهای خراسان جنوبی نیز برای کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین اعلام آمادگی کرده است.

وی روز جهانی دریانوردی، روز جهانی ناشنوایان و سالمندان را از دیگر مناسبت‌های هفته پیش رو دانست و افزود: ایران باید در بحث دریانوردی با علم روز پیش برود که به لطف خداوند این دریانوردان با قدرت در آبهای کشور حضور دارند و از حریم آبهای کشور دفاع می‌کنند.

رضایی‌بیرجندی بیان کرد: باید به فکر سالمندان و ناشنوایان باشیم سالمندان و بزرگان میوه شیرین زندگی ما هستند که گاهی با رفتار خود سبب ناراحتی آنها می‌شویم و هفتم مهرماه روز قلب نام‌گذاری شده است که باید برای حفظ و تندرستی قلب تغذیه مناسب داشته باشیم و از مصرف دخانیات خودداری کنیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: آغاز هفته سرطان را در پیش داریم که عدم خواب مناسب، استراحت ناکافی، تغذیه نادرست سبب بدبختی‌ها و مریضی‌های سرطانی می‌شود که باید دستورات تغذیه اسلامی را رعایت کنیم.

رضایی بیرجندی با تبریک هفته نیروی انتظامی و اشاره به سخنان امام خمینی(ره) گفت: امنیت اسلامی در جامعه مهم‌ترین اصل است و استقرار نظم در جامعه با اقتدار و حضور نیروی انتظامی میسر است که فرزندان ما در لباس نیروی انتظامی مجاهدان و مدافعان امنیت و ارزشهای اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید به ریشه ناامنی توجه کند و با خدمات دانش‌بنیان به فعالیت‌های خود بپردازد اظهار داشت: حضور فرماندهی کل قوا در مراسم دانشگاه افسری شهید ستاری نقش نیروی انتظامی را در امنیت جامعه نقشی پر رنگ دانسته که این بزرگترین افتخار برای شما است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور به دلیل گلایه از بدعهدی‌های آمریکا قدردانی می‌کنیم و امروز در شرایطی هستیم که آمریکا به هیچ عهدی وفادار نیست و تنها به دنبال پول و زورگویی است.

رضایی‌بیرجندی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در چند روز گذشته به یکی از نامزدهای انتخابات پندی حکیمانه دادند زیرا رهبری مصالح کشور را به خوبی درک می‌کند و مصلحت را به خوبی تشخصی می‌دهد.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید مطیع امر ولایت باشیم اظهار داشت: رهبری توطئه‌ها به خوبی می‌شناسند و تشخیص می‌دهد و مطیع بودن، عدم افرا و تفریط در کارها و مشارکت اجتماعی از ضروریات یک جامعه است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه مردم در سرشماری حضور یابند و بدون هیچ ترسی اطلاعت دقیق خود را ارائه کنند گفت: هفته گذشته آتش‌نشانان در نمازجمعه حضور داشتند. آنها با دلسوزی مسائل را رصد کردند و تذکر دادند که بازار بیرجند در محله قدیمی است و امکان ورود ماشینهای آتش‌نشانی را در صورت بروز مشکل با سختی مواجه می‌سازد که در خصوص حل این مشکل باید چاره‌اندیشی شود.

رضایی‌بیرجندی با قدردانی از بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: در آستانه ماه محرم هستیم، دشمن در تلاش است تا روح و فرهنگ حسینی را از ما بگیرد پس باید تلاش کنیم روح حسینی را گسترش دهیم و محرم را با شور و شعور هر چه تمام‌تر برگزار کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.