قدس آنلاین - کرمان: علیرضا رزم حسینی صبح جمعه در اولین جشنواره انار بخش چترود، با اشاره به اینکه در استان کرمان با محدودیت منابع آبی روبرو هستیم، افزود: استان کرمان در درون بحران آبی کشور قرار گرفته است در این راستا طرح همیاران آب در استان کرمان تدوین و اجرایی شد.

ستادهای اقتصاد مقاومتی محلات و مساجد در استان راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان ،استاندار کرمان گفت: در کرمان همچون دوره دفاع مقدس که ستادهای اعزام داوطلبانه وجود داشت، ستادهای اقتصاد مقاومتی محلات و مساجد نیز در استان راه اندازی می شود.

وی به مصوبات طرح همیاران آب همچون الگوی کشت و افزایش بهره برداری اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری سالانه هفت جشنوراه در سراسر استان کرمان از قبیل جشنواره گردو، تلخون، پسته و ... کار ارزشمندی است اما باید توجه داشت که چاه های آب در استان کرمان از چاه های نفت مهم تر است، به گونه ای که زمانی چاه نفت به اتمام برسد، می توان صنعت دیگر را در حوزه های دیگر فعال کرد اما اگر چاه آب به پایان رسد، دیگر باید مهاجرت کنیم.
استاندار کرمان با تاکید براینکه بحران جدی در انتظار استان کرمان است، خاطر نشان کرد: استان کرمان باید در همه حوزه ها پیشگام باشد و همچون دوره دفاع مقدس که ستادهای اعزام داوطلبانه وجود داشت، ستادهای اقتصاد مقاومتی محلات و مساجد نیز در استان راه اندازی شود.
رزم حسینی از فرماندار کرمان درخواست کرد که راه اندازی ستادهای اقتصاد مقاومتی محلات و مساجد را به صورت پایلوت در بخش چترود راه اندازی نموده و از مدرسین حوزه اقتصادی و کشاورزی برای گفتگوی چهره به چهره با مردم و آموزش آنها به نحو احسن استفاده نماید.
وی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی محدود به زمان خاصی نیست بلکه باید به معنای واقعی عملیاتی شود، گفت: علمای دین اولین مسئولین حوزه فرهنگی هستند که باید از ظرفیت های ایجاد شده در استان در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی نسبت به ترویج قناعت، کار و تلاش، برادری و اخوت و ... اقدام نمایند.
استاندار کرمان بر پدید آمدن گفتمان اقتصاد مقاومتی و رایج شدن این گفتمان در جامعه توسط مسئولاین و رسانه ها تاکید کرد و افزود: جوانان باید از ظرفیت های ایجاد شده در جهت کارآفرینی و خلق ثروت استفاده نمایند و خیال نکنند که شال بافی کار بی قیمتی است در حالی که نمی توان برای کارهای هنری قیمت تعیین کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.