170 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی برکت در مناطق محروم سراسر کشور در آستانه ماه محرم با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب افتتاح می شود.

170 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی برکت در مناطق محروم سراسر کشور افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا از بنیاد برکت، این بنیاد در اجرای منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» مبنی بر رسیدگی هرچه بیش تر به مناطق محروم و کم تر توسعه یافته و به منظور ایفای بخشی از مسئولیت های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل، تعداد 170 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی را در آستانه ماه محرم و در روز یکشنبه 11 مهر درمناطق محروم سراسر کشور افتتاح و به عنوان هدیه ی رهبر معظم انقلاب به مردم این مناطق تحویل می دهد.
این مساجد و مراکز فرهنگی که در مناطق محروم سراسر کشور احداث یا تکمیل شده اند، به طورهمزمان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفترمقام معظم رهبری، مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولین کشوری به بهره برداری می رسد. 
توجه به امور فرهنگی مذهبی از دغدغه های همیشگی رهبر معظم انقلاب بوده است و بدون شک انجام این امور بدون ساخت و تأمین اماکن و زیرساخت های فرهنگی مذهبی میسر نخواهد بود.
همچنین درسال های گذشته، ستاد اجرایی فرمان امام راحل از طریق بنیاد برکت در این زمینه فعالیت های گسترده ای داشته است و تاکنون ساخت 700 مرکز فرهنگی و مذهبی شامل مسجد، حسینیه، خانه ی عالِم، حوزه ی علمیه و دارالقرآن را در مناطق محروم کشور به بهره برداری رسانده و یا آماده ی افتتاح کرده است.
بر این اساس، قرارداد ساخت 500 مسجد و 20 حسینیه در مناطق محرومِ فاقد مسجد منعقد شده است، که 416 واحد از آن ها به بهره برداری رسیده یا آماده ی افتتاح است.
بنیادبرکت در ادامه ی فعالیت های فرهنگی خود، قرارداد ساخت 151 خانه ی عالِم را منعقد کرده است که تاکنون 120 واحد از آن ها به بهره برداری رسیده یا آماده ی افتتاح است. همچنین قرارداد ساخت 29 حوزه ی علمیه و دارالقرآن نیز منعقد شده است که تاکنون 24 واحد از آن ها به بهره برداری رسیده یا آماده ی افتتاح است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.