قدس آنلاین- اراک-احمد مختاری: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در قرارداد ipc اگر ایرادها مرتفع نشود خسارات بسیاری را برای کشور به دنبال دارد.

متن نهایی قرارداد IPC به ما نشان داده نشد/ غیرفعال شدن نیروی متخصص ایرانی در الگوهای جدید نفتی

محمد ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قراردادهای نفتی گفت: زمانی که برای اولین بار مفاد این قرارداد از سوی دولت به مجلس اعلام شد ایرادهای بسیاری داشت که به ضرر کشور بود.

وی اظهار کرد: دفتر مقام معظم رهبری نیز ایرادهایی به این قرارداد داشتند که دولت موظف شد آنها را برطرف کند.

رضایی بیان کرد: اگر این قرارداد با این ایرادها تایید می‌شد یکی از مسائلی که برای کشور خطرناک بود غیر فعال شدن نیروی متخصص در این بخش بود.

نماینده مردم خمین در مجلس ادامه داد: تمامی مراحل اکتشاف، حفاری، بهره‌برداری چاه‌های نفتی به دست متخصصین ایرانی انجام می‌شود که با بستن این قرارداد این مسئله کاملا از بین می‌رفت.

رضایی افزود: در زمانی که نمایندگان مجلس در تعطیلات بودند، کمیته انطباق قراردادها با قوانین داخلی مشغول بررسی این موضوع بود و نیازی به حضور نمایندگان نبود. وی تصریح کرد: این کمیته پس از بررسی‌های که انجام داده است، اعلام کرد که مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

رضایی افزود: کمیسیون امنیت ملی مجلس وظیفه دارد تا بر این موضوع اشراف کامل داشته باشد تا تخلفی صورت نگیرد با این حال تا کنون متن این قرارداد پس از برطرف کردن ایرادها به ما نشان داده نشده است و تنها کمیته تصدیق، صحت آن را گزارش داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.