قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:رونق افزایی اقتصادی و رفع معضل بیکاری در گیلان با نگاهی جامع بر اشتغال خرد و حمایت از کارآفرینان امکانپذیر می‌شود.

رفع معضل بیکاری در گیلان در گرو حمایت از اشتغال خرد است

رضا علیزاده در اولین نشست کارگروه رفع موانع کارآفرینی شهرستان رشت،از صنایع دستی استان بعنوان عنصری در جذب گردشگر و راهکاری برای توسعه اقتصادی گیلان یادو اظهار کرد:رونق افزایی اقتصادی و رفع معضل بیکاری با نگاهی جامع بر اشتغال خرد و حمایت از کارآفرینان امکان پذیر می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سالهای اخیر دولت تدبیر و امید تلاش گسترده‌ای برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی به اجرا رسانده، به مقوله حمایت و همکاری برخی از بانکها به ویژه صندوق کارآفرین امید اشاره کرد و افزود: تسهیلات ارزان قیمت از سوی این منابع موجبات به چرخش درآمدن چرخ دنده های تولید صنایع دستی را فراهم آورده است.

این مسئول با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی و نیز خانه صنایع دستی در استان اظهار کرد:با توجه به گسترگی حوزه صنایع دستی، بودجه مصوب آن در کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت پاسخگو نبوده؛ لذا افزایش میزان بودجه مصوب یک ضرورت جهت توسعه پایدار و نیز رفع موانع تولید صنایع دستی خواهد بود.

علیزاده خاطرنشان کرد: اجرای طرح های ویژه جهت آموزش، ترویج و بازاریابی صنایع دستی در سالهای اخیر جزو اولویت های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار گرفته، تا آنجا که اقدام به اجرای طرح بزرگ روستاهای صنایع دستی و عاری از بیکار کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به روستای دهنه سرشیجان و روستای جیره سر باقرخاله بعنوان نمونه ای از اجرای طرح پایلوت گردشگری روستایی و بوم گردی یاد کرد و افزود: صندوق کارآفرین امید در به ثمر رسیدن این رویداد بزرگ فرهنگی و اقتصادی نقش بسزایی را ایفا می نماید.

وی به حمایت ویژه از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت:استان گیلان دارای پتانسیل های ممتازیست که تحقق و عملیاتی کردن آن تنها از طریق درگاه دولتی امکان پذیر نیست بلکه به دستان پرتوان متخصصین بخش خصوصی نیازمند است.

این مسئول با اشاره به شمار بیش از 20هزار نفری هنرمندان صنایع دستی در گیلان یادآور شد: 7 هزارو 700 نفر از این افراد در شهرستان رشت اشتغال به تولید صنایع دستی دارند که این خود جلوه ای از تلاش هنرمندانه مردمان این دیار است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان توانمندی های گیلان در حوزه صنایع دستی پرداخت و اظهار کرد:در سالهای اخیر اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تدابیر ارزنده ای را در جهت حمایت از قشر هنرمند صنایع دستی اجرایی کرده که جلوه هایی از این تلاش امروز در استان مشهود است.

غلامعلی جعفرزاده با بیان اینکه تولید داخلی نیازمندحمایت و همراهی بخش خصوصی و دولتی است،از مدیران بانکها خواست تا در اعطای تسهیلات قوانین را تسهیل بخشند.

وی، اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری را دغدغه دولت تدبیر و امید و کارگزاران آن خواند و بیان کرد: هنرهای سنتی و صنایع دستی راهکاری برای ایجاد اشتغال پایدار و رسیدن به خودکفایی اقتصادیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.